Lucia 05- Det gick helt underbart bra jag kan inte nog med superlativ. Började morgonen med att samla ihop alla grejer jag skulle ha med mig till frisören. Sedan gjordes jag iordning, frisyren och make up´en blev precis som jag tänkt mig fast bättre. Sedan bar det av till fotograferingen. Efter fotografen checkade vi in på hotellrummet. Väldigt skönt att få samla sig i några timmar innan vigseln. Vi visste ju vilket kaos det nog var hemma när svärföräldrarna skulle få på våra barn finkläderna (det var faktiskt inga problem men vi trodde ju det) När det var dags för vigseln så smög vi mot kyrkan för att se så alla gäster hade gått in när kusten var klar så gick vi dit och mötte tärnan och våra barn som var marsalker. De var så fina. När spelmännen sedan spelade första takterna på ingångsmarschen så reste sig håret på våra armar och jag fick verkligen kämpa för att inte börja gråta. Vigseln var så vacker och precis som vi hade tänkt oss. Hon som sjöng var lite orolig dagarna innan eftersom hon var lite hes. Det var inga problem med sången jag tror inte ett öga var torrt när hon sjöng. Tärnan grät, jag, mannen, min pappa. Efter vigseln var det rispuffs kastning och kramkalas. Sedan hade vi en stunds återhämtning på hotellrummet innan det var dags att åka till festen. När vi kom till festen stod alla där med champagne glas och hurrade. Vi hade en underbar fest med god mat, vackra tal som var både rörande och roliga, otroligt mycket dans. Vilket antiklimax det var att efter 1 års planering se resultatet och att allt blev så lyckat. Vår toastmadame var helt underbart duktig och skötte sin uppgift över förväntan. Jag är så lycklig och nöjd att jag idag när jag åkte och lämnade tillbaka klänningen började gråta. Än en gång tack alla ni här på torget för att jag kunnat läsa alla tips och råd.