• midsummer

Till er som tycker om pyssel: Tips till godispapper!? (Eller färdigköpta, billiga fina karameller)

Jag har haft en liten fundering... Jag är lite snål (Eller ekonomisk som jag brukar säga ) och vill inte köpa in ett helt lager med godis att lägga till weddingfavours-askarna. Jag måste ha godis med papper runt eftersom det varit parfymdoftande gôjs i askarna innan och nu funderar jag på att bara köpa vanliga fruktkolor med papper runt att lägga i (Vill inte ha choklad dels pga av att många är nötallergiker och eftersom det kommer vara en sommardag vet jag inte om det kanske smälter...) Men det är ju inte så snyggt att ha papper som det står "Euroshopper" eller något annat lågprismärke på...

Finns det någon typ av papper som skulle funka att använda till att rulla in kolorna i?? Kanske till och med så att det går att skriva ut något fint på dem med skrivaren och sedan linda runt karamellerna.

Eller ännu bättre: Vet ni någonstans man kan köpa fruktkolor eller hårda karameller som det är typ genomskinligt papper/plast runt och som inte blir svindyrt... Har övertrasserat budgeten rejält nu så nu är det svångremmen som gäller...

Blev lite rörigt detta men jag hoppas ni förstår mig

• Svar på tråden Till er som tycker om pyssel: Tips till godispapper!? (Eller färdigköpta, billiga fina karameller)
  • midsummer

Okej. Som alltid, Kirsto är du en ängel! Blir silkespapper bra att rulla in karamellerna i? Det tvinnar inte upp sig? Menar du med etiketter att du bara skriver ut på etikettpapper och sedan klistrar på det på det vanliga pappret?

Tack tack!!

• Kirsto

Silkespapper kommer att hålla kanon, men kolan bör ha ett skyddande papper av plast eller metall (tänk typ rollo) under för att slippa fettfläckar. Menar precis att skriva ut på etikettpapper, och stansa ut lagom stora och fina etiketter att klistra på.

• midsummer

Okej. Då borde det funka med typ folie med andra ord... Eller? Under alltså... Panduro - Here I come!!!

• Kirsto

Javisst, det skulle funka. Men enklast är ju att köpa kolor där "underpappret" redan är på. Jag tjatar lite till om rollo.

• midsummer

Rollo är kola va? Om det är typ 73 grader i skuggan då Är det nötter i? För det är många som är allergiska?

• Kirsto

kan inte svara på nötfrågan, antagligen kan det vara spår av nötter.

Svar på tråden Till er som tycker om pyssel: Tips till godispapper!? (Eller färdigköpta, billiga fina karameller)