• TeresiaS

Camebridge

Har tänkt att starta cambridge i dag, och gå på ren kur fram till dagen D.
    Är det fler där ute så vi kan stötta varan?

Själv skulle jag vilja gå ner ca 5-8 kg till.

• Svar på tråden Camebridge
  • lotta49

Eller, annars kan vi starta vår egen, vi som är nya på det här .

Får man fråga när du ska gifta dig?

• lotta49

Hej! Hur går det för dig?

• TeresiaS

Gifter mig den 16, ganska snart alltså
    Har gått på ren kur tidigare och gått ned ganska mycket då.

Själv då?

• lotta49

Jag gifter mig den 25 augusti så jag har lite tid på mig. Jag började med CB men jag blev såå himla dålig.

Kramper i magen och yrsel fast jag druckit 3 liter vatten. Därför kör jag nu GI-mat men tänkte ta till en shake ifall det kniper.

Hur mycket tappade du när du körde ren kur?

• TeresiaS

Första veckan gick jag ner ca 5 kg, men då var det ju mycket vatten. så jag skulle gissa på 3 kg i veckan.

Det låter ju inte bra med yrsel och illamående, själv har jag mått hur bra som helst. Men det är väll olika för alla.

Hur mycket har du tänkt att gå ner?

• lotta49

Jag har minst 20 kilo att tappa men förhoppningsvis kanske jag hinner gå ner 8-10 kilo innan bröllopet.

Försöker att äta så nyttigt det bara går och röra på mig minst en gång om dagen.

Tror du att jag skulle fortsätta gå ner i vikt om jag ersätter lunchen med en shake?

• Novisen

Hallå tjejer!
    Hakar gärna på denna tråd om cambridge! Jag har kört ren kur i tre dagar, har gått OK men har känt mig väldigt hungrig varje dag, hoppas det går över snart!! Har tyvärr inte kunnat hållt rent helt, har första dan åt jag en liten bit skinka, andra dan en bit banan.... Förstör man hela förbränningen om man äter ngt?? har inte fattat det där med ketosen riktigt???
    Hur mkt vill ni gå ned då tjejer? Jag siktar på 10 kg ungefär...

• pickolina

Novisen - Om du äter/dricker något innehållande kalorier (utöver dryckerna) så kommer du inte gå in i ketos. Det är i ketos som du slipper hungerkänslorna och vikten rasar utan att du behöver må så dåligt. Så om du äter lite då och då så kommer du att gå ner mindre och vara hungrig konstant.

• Novisen

pickolina,
    Jag tror jag har förstått det där med ketos nu. Min mamma gick ned sju kg på en vecka trots att hon tex drack kaffe med mjölk i, åt frukt eller nån grönsak ibland....det är skumt!! fast det är nog rätt ovanligt att gå ned så pass mkt så fort.
    Ngn erfarenhet av kombinerad kur om det funkar bra??
    kör du ren kur eller? hur går det för dig??

K

• Novisen

är det inga som skriver i cambridgetråden längre?? suck, ja som går på ren kur å behöver peppning!!

• Snart gift  :)

Hej Novisen! Och alla andra!
    Hur går det för er då?
    Jag har just klarat 3 dagar- skönt, men jag längtar verkligen till jag får äta igen. Vet inte hur jag ska palla, tar en dag i taget. Ska ha renkur i 14 dagar, vägde typ 93 kg när jag började och var 168 lång typ.. Ni då?

Svar på tråden Camebridge