• matte33

möhippa

Jag är så jättebesviken på min syster och hennes tärnor! De har haft en hippa på tre, utan att bjuda någon annan!! Är jag lite småsint som blir sur, eller tycker ni också att det är knäppt att inte bli medbjuden på sin syrras möhippa?

• Svar på tråden möhippa
  • Fru 2009

ska du också vara tärna?

om inte, varför sura?

Det är tärnorna som fixar hippan, och ville de bara vara 3 så är det så...

Tycker inte du ska vara sur, jösses, det är väl inget att hänga upp sig på..

• kela81

matte33-ja...det är trist att inte bli tillfrågad....
    Är det långt kvar till bröllopet? Kan inte du ordan en "riktig" möhippa åt din syster då? Där alla som vill får vara med....

• nyår07

jag hade liksom du blivit väldigt besviken om jag inte hade blivit medbjuden på min egen systers hippa....

• Fru 2009

jag hade personligen inte brytt mig, huvudsaken är att de hade trevligt.

Men kanske det är för att jag själv inte vill ha någon hippa, och därför inte bryr mig om andras heller.

• Brud-2007

Ja det hade jag blivit mycket besviken över... Det finns inte ens på kartan att de inte skulle ha frågat! Jag och min syster står varann nära och har varit på varandras hippor fastän det är 60 mil mellan oss.
    Personligen tycker jag de som anordnade min hippa och min m2b svensexa gjorde det jättebra... de frågade nästan alla gäster om de ville vara med.
    Många tackade nej såklart, men de blev JÄÄTEGLADA att ha blivit frågade.

• Collica

Kanske var det så bruden ville...och det är ju ändå hennes kväll.
    Hon kanske inte ville ha ngn stor hippa med alla och då inte kunde dra gränsen för vilka som skulle komma å inte utan valde då att det bara var tärnorna och hon.
    Inget konstigt så länge det inte var alla andra å inte du. Tycker jag iaf.

• Klurifax

Jag tycker det är lite tarvligt att inte bjuda brudens syster även om det skulle vara en liten intim hippa...

• bigmacoco

Hej!

Jag kan förstå att du känner dig besviken - det hade jag också gjort... Får jag fråga varför inte du är tärna?

• Snart Erics fru :)

oj jag hade blivit jättelessen.
    även om det är tärnorna som ska ordna så måste man ju som tärna kolla med alla andra vänner och syskon oxå.
    om jag vore du skulle jag ordna en egen hippa. en liten lättare variant där du oxå tillfrågar hennes andra vänner.
    det finns säkert ler som känner som du..
    :)

• matte33

Tack för alla svar! Jag vet inte om jag är direkt SUR över att inte fått vara med på möhippan. Mer besviken och lite ledsen över att ha missat en rolig fest för syrran.

• Snart Erics fru :)

har du pratat med din syrra? kanske hon vet varför.. ;)

• 7 juli 2007

Jag och min syster står varann väldigt nära, och jag hade blivit minst sagt besviken om jag inte blivit tillfrågad, för att inte tala om förvånad. Nu var jag i och för sig tärna när hon gifte sig.

• Forsfors

men var inte besviken på din syster hon kanske inte har haft något alls att säga till om i hippan, kanske inte vetat om den innan och så. ta kontakt med någon av tärnorna och fråga varför du inte var bjuden.

• LissAnna

matte33

måste bara fråga, du är väl tjej? tänkte på ditt nick... "Matte"... För annars ere inte så konstigt att du inte blev bjuden ;)

• Pomodoro

Klart att man skall bli medbjuden om man ar syster till bruden om man ar bra vanner. Jag hade blivit jatteledsen om jag inte hade blivit tillfragad!

• Bruden Ringman

Jag trodde att en möhippa var något för alla brudens vänner (tjejer) som kommer på bröllopet och som fixades i hemlighet för bruden. Hade nog själv blivit lite besviken om jag var som du. Kan inte du fixa en till då med alla de andra tjejerna som inte heller fick vara med? Det kanske är fler som känner som du....

• Hästsson

Du är definitivt inte småsint - så tycker inte jag att man gör!!

På en hippa tycker jag alla tjejkompisar och släktingar i en viss ålder ska bjudas, det är väl för brudens skull man gör det och inte för tärnornas egna? Och som brud vill man nog ha med ALLA vänner, systrar och andra närstående tjejer. Tycker det var dålig stil av de 2 tärnorna!

Svar på tråden möhippa