• annapanna71

Gifter du dig i Järvsö 2007?? TRÅD 2

Hej alla tjejer!

Fick starta en ny tråd för vår blev ju avstängd
    Hoppas ni hittar tillbaks till den nya för vi har ju en hel del till att prata om

Nu var det ett tag sedan så kan ni inte berätta hur det går med planeringen?

m07:
    Hur har du det?
    Snart är det ju dags för oss

Hälsningar Annapanna

• Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007?? TRÅD 2
  • m07

Hej annapanna71

Här är det fullt upp med alla bestyr inför bröllopet! Det känns himla kul att det snart bär av!
    Tänkte kolla med er om ni har tänkt att löva kyrkan inför vigseln?! Jag har pratat med kyrkovaktmästaren och man får göra det själv på kyrkotrappan, men det får göras tidigast efter kl 13, 30/6 då det är en begravning på fm. Tänkte kolla med er om ni har som plan att göra det inför er vigsel.

• annapanna71

m07:

Vad kul att höra från dig igen
    Jo, vi har tänkt löva så det kan väl sitta kvar om ni vill ha det också?
    Eller hade ni tänkt göra det på något särskilt sätt? Vi hade bara tänkt sätta dit lite björkar.
    Ska ni ha blommor inne i kyrkbänkarna?
    Har också ringt vaktmästaren men han svarar aldrig...
    Vill kolla så det är ok att vi är i kyrkan på onsdagen och övar med prästen.

• m07

Hej anna,

Ok så ni ska ställa dit björkar alltså, det var det vi hade tänkt också. Det finns julgransfötter att tillgå inne i kyrkan, men man får ställa dem ute på kyrktrappan, pga allergiker.
    Vi kommer att ha blommot i kyrkan, samma som i min o min tärnas bukett. Vi tänkte ta med dem till festen sen

• m07

Eller förresten hade ni tänkte att ha som björkkvistar längs med räckerna kanske??
    Vi har "övat" i påskas....aningen nervöst...det är ju inte den kortaste altargången precis.

• annapanna71

m07:

Nej, vi ska inte löva räckena, bara ställa dit björkar.

Vad ska ni ha för psalmer och solosång?
    Tror inte du har berättat om din brudbukett, hur ser den ut?
    Jag har beställt min i Järvsö och hoppas den bli fin..jag hade en idé om hur det skulle se ut men hade ingen bild tyvärr att visa floristen men jag tror säkert det blir bra

Har du haft din möhippa än?

• m07

Hej,
    Sitter med spellistan...så mkt bra låtar!
    Vi kommer att ha 2 solosång i kyrkan, det är inte helt spikat ännu, har kontakt med kantorn precis!
    Psalmerna blir " I denna ljuva sommartid" och den andra minns jag inte namnet på nu det är också 2, det finns ju inte så väldans många och välja på
    Min bukett består av ffa pioner, min man kommer att ha ros, då pionen blir lite stor i kavajslaget.

Hippades förra helgen, hur kul som helst...Själv då?! Hur står det till med allting?

• annapanna71

Jo, vi sitter med bordsplacering just nu. Skriver några rader om varje person också så det tar TID tycker jag. Vi har ju 90 gäster

Sedan har vi inte gjort klart kyrkoprogrammen och min svåger sitter med festprogrammen så det är lite att pyssla med om man säger så...

Ska bli skönt när allt är klart och man bara kan njuta

Ska kantorn sjunga eller varaför vet du inte vilka låtar ni ska ha i solosången?

Vi ska ha Ta mig till havet och För kärlekens skull. Den förstnämnda för att jag älskar havet och är uppväxt där, kan jag inte gifta mig vid havet så får jag ta havet med mig Bröllopstemat har varit marint så det kändes bra med en "havet-låt"

Vad ska ni har för in och utgångs musik?
    Vi ska ha Delsbo brudmarsch in och antagligen Klinga mina klockor på utvägen.

• m07

Mina släktingar kommer att sjunga, så kantorn ska kolla om hon kan lära sig noterna
    Ingångsmarschen blir " Here comes the bride" och utgång "delsbo brudmarsch". Kommer ni också att ta med de blommor som ni smycker kyrkan med?! Kom just på det att vi måste fixa det mellan er och vår vigsel, det får väl några andra dona med...vi kommer ju vara omklädda och redo för akten
    Ja det är en del små bestyr kvar ändå, tycker man har hållt på nu i 6 mån och ringt och fixat. Har inte bestämt smak på tårtan än...jag vet inte riktigt, det ska vara somrigt men ändå mogen smak, inte för sött.
    Personbeskrivningar är kul, hade en dag då jag bara sprudlade av idéer. Skrev om alla mina vänner då, fick till det väldigt bra faktiskt :)

• annapanna71

Vad ska ni ha för blommor i kyrkan?
    Om du vill kan ni få sätta upp dem tidigare, typ innan vår vigsel.
    Om vi sätter upp björkar så kanske ni kan sätta upp blommor
    Skämt och sido så kanske ni vill sätta upp dem innan vår vigsel så ni har mer tid att fixa, vad vet jag...
    Beror kanske lite på vad ni ska ha för blommor, så det inte är helt fel för vår vigsel.
    Man har ju alla lite olika idéer

Har jag frågat var ni ska vara på bröllopsnatten??

• annapanna71

m07:
    Hej tjejen!
    Jag är nyfiken på hur er dag blev?
    Vore kul om vi kunde höras här så vi får berätta om våra fantastiska dagar

//anna

• demilo

Halloj där, kan du inte ta och dela med dig till oss andra i vilket fall som helst ;) Vi är ju jättenyfiken på hur Er stora dag var!

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007?? TRÅD 2