Burken - helt klart rätt! Under hösten körde jag styrka, spinning, core och boxning 4-8 pass i veckan + promenader för att kompensera. Problemet är att jag ÄTER som en häst så fort kroppen rör på sig. Så jag kompenserade med att tänka "Jag tränar ju så mycket i alla fall". OK. En del av det jag lagt på mig är helt klart muskler - jag kan se skillnad på mina ben och axlar t.ex. Men som alltid när man bygger muskler lägger man också på sig fett.
De 30 kg jag gjort mig av med har tagit lång tid, från 2001 till 2005. Och jag har kört alla möjliga metoder; VV, räknat kalorier, GI, egensnickrade dieter och så vidare för att inte tröttna på vägen.
Oavsett vilken diet eller omläggning av kost jag följer så slår det aldrig fel:
- Jag faller för frestelsen! =) Jag hinner inte ens reflektera förrän efter jag slängt i mig en påse godis, ett kakpaket eller vad det nu är. Det är som om händerna och munnen frikopplas från hjärnan haha.
Dagens kost:
Frukost: 2 skivor polarbröd fullkorn + 1 mosad avokado, kaffe och vatten
Lunch: 1 minidrickyoughurt (30 kcal per 100 g), 1 äpple samt nötter & fruktblandning som "kostade" 200 kcal, vatten till det
Mellanmål 1: 1 äpple
Mellanmål 2: nötter & frukt igen för 200 kcal
Middag: Kalkonbröst ca 100 gram, mozarellaost och grönsaker
Om jag blir hungrig igen blir det en proteinshake på kaseinprotein som innehåller i princip 0 g kolisar och resten protein.
Har läst igenom en del av Cambridgetråden och börjar nästan tro att jag ska klara av en pulverkur för första gången i mitt liv...Allt detta för att jag till den 5 juli SKA väga runt 63-67 kg.
Ingen motion idag. Aja baja mig.