• rosesarered

Sommarångest!!

Finns det flera än jag som än en sommar känner hur man bara låtit tiden gå och kilona smyga sig på?
    Mitt problem är att jag jämt börjar "mitt nya hälsosamma liv" och nån vecka går och allt går bra. Sen så tar motivationen slut och så står man där lika tjock som när man började. Detta är exakt vad som hänt mig nu innan sommaren. Började ett tag sen med att äta nyttigare och röra på mig mera och lyckades gå ner ett par kilo. Sen kom en förkylning i vägen och efter det så har det inte gått vidare bra. Känner sån ångest över att det faktiskt är sommar nu och man blir tvungen att ha på sig mindre täckande kläder:(
    Känner mig så deppig och misslyckad (och tjock såklart)
    Funderar på att köpa ett friskiskort så man blir tvungen till att gå och träna..Annars lär det ju inte hända nåt..

• Svar på tråden Sommarångest!!
  • kickidiamond

Du låter precis som mig.. haha
    Det är hemskt men än finns det tid kvar
    Man ska aldrig ge upp

• Sibbis

åh, men du! nu ska jag låta sådär äckligt hyperhurtig, men försök att inte tänka på det som har varit. se framåt, ta tag i saker o ting, det är ju ändå NU det gäller. inte igår :D

• rocketqueen

Tja, själv göra, själv ha... Kom igen, jag skickar lite styrkepepp till dig! Börja röra på dig, du kommer må mycket bättre och få mer energi också! Tänk på att du är ju precis lika mycket värd med några kilo extra, det går alltid att fixa ju. Det finns trådar här där man peppar varandra, du är välkommen in i dem!

• rosesarered

Skrev mitt inlägg när jag var som deppigast.. känner mig positivare nu!
    Har bestämt mig för att ta tag i min vikt på allvar nu!
    Blev ganska glatt överraskad då jag ställde mig på vågen och upptäckte att jag gått ner tre kilon och då har jag slarvat med både motion och mat. Så det borde inte vara omöjligt att gå ner de resterande kilona:)

Svar på tråden Sommarångest!!