• Moltas

När det är över...

När man haft bröllop, fest och bröllopsnatt... Vad gör man sen? Om man inte far på bröllopsresa. Jag vill inte sitta vid köksbordet nästa kväll och
    - jaha, det var det.

Tips på vad man kan göra så att vardagen inte springer på en så fort man gift sig?!

• Svar på tråden När det är över...
  • Moltas

Vad gjorde ni "dagen/dagarna efter" ?!? Förutom sånt som hade med bröllopet att göra.

• Kerin

Vi tänkte "fy fasen vad gôtt att ha det gjort" och njöt storligen av att slippa vika festprogram och skriva listor. Och då var vi lediga och hemma i en vecka efter bröllopet.

• Fru Cinderella

vi låg på sofflocket HELA dagen.. och öppnade paketen.. that's it! Var rätt skönt att inte ha något alls på schemat faktiskt!

Sen hade vi tagit ledigt tre dagar från jobbet.. så vi gick hemma o myste bara..

• förhoppningsis

vi kommer äta middag med föräldrar och syskon och öppna paket

• MrsMoreira

Vi kommer ha hans familj hos oss (de bor i Portugal) hela dagen, de ska laga god frukost till oss, sedan ska vi bara ta det lugnt och umgås med dem. Herregud, tänk på det faktum att du kommer vakna och VARA GIFT! Det är väl värt miljoner gånger mer än en resa? :) (även om det såklart är jättekul att åka bort också)

• Tant Brud

Vi har hyrt hela vandrarhemmet och är kvar med alla gäster, så vi hoppas på fint väder och bad
    Sen åker vi hem och lägger barn, dagen efter början storasyster skolan. Jag fick inte ledigt på jobbet utan går dit efter sju veckors ledighet.
    Men på torsdagen åker vi på bröllopsresa (helgen). Tror inte riktigt vi landar de där dagarna hemma.

• Kerin

Just det, dagen efter öppnade vi paketen (och skrev då samtidigt tack-korten, rekommenderas verkligen!) och sen umgicks vi med lite vänner på kvällen som åkt från England och käkade pizza och snackade skit.

• jagärsåkär

Vi kommer ha en brunch med alla gäster eftersom bröllopet är på avlägsen ort. Så det blir fest i dagarna tre... Precis som jag alltid velat ha det!

Men efter söndagen när folk åker hem kommer vi nog stanna några dar på landet tror jag. Njuta av naturen och av att vara gifta. Vet inte om vi åker bort direkt eller om vi väntar... Det beror på jobb och ekonomi osv. Och aug är en fin månad, kanske bättre åka bort över julen eller så...

Men en bra idé är att öppna presenter!! gud vad roligt...

• Mrs. 170307

Vi stannade tills måndagen efter bröllopet på vårt hotel och när vi kom hem öppnade vi presenter, skålade och bara njöt av att vara ensamma med varandra.

Veckan som gick gjorde vi inte mycket mer. Jobbade lite, njöt av lugnet, skrev lite på bröllopshemsidan,... och på fredagen åkte vi på minibröllopsresa.

• Ansulupe

Vi kommer att sova hemma, men åka upp till Stockholm på morgonen och äta vår första frukost som nygifta på Grand hotel. Sen åker vi hem till barnen igen (ganska stora, får reda sin egen frukost), får besök av min gamla barndomsvän (som bor utomlands sedan många år) och äter middag med henne hemma. Och så packar vi såklart! Bröllopsresa dagen därpå.

• Skidbrud (gift)

Vi hade frukost/brunch med presentöppning. Det var kul att få träffa alla dagen efter och få prata lite och säga hej då osv.

Vi bodde en extra natt på hotellet så när våra föräldrar gick ut och åt så beställde vi hem sushi och satt i sängen på hotellet och åt, jättemysigt!

•  Miss Cee

Vi hade några dagar ledigt, gick ut och åt, tog sovmorgon, firade valborg.

När vi kom hem ägnade vi många dagar åt att plocka upp presenter och hitta på skäl att genast börja använda dem :)

Andra saker att göra:
    * Fixa med tackkort
    * Sätta in kort i album
    * Beställa kort från fotograf
    * Vigselannons
    * Byta körkort etc
    * Bjuda på tårta på jobbet
    * Ha eftersnack med folk som var på festen
    * Titta på folks kort och videor
    * Bestämma vilka förstoringar man ska ha

På längre sikt så har jag redan börjat planera för nästa stora fest vi ska ha, min 30-årsdag som ligger några år frammåt. Det är något roligt att se fram emot och veta att man får samla alla igen. Ser också fram emot att få fira bröllopsdagar framöver :)

• succubusan

Vi ska gå på Storsjöyran som startar en dag innan vårt bröllop (20 juli).. sen yra hela veckan.. sen hur det känns på söndagen vill jag inte veta.. då åker all släkt hem till sitt och sommaren känns som slut..

bittert det lät va? heh

• Gyllan

Vi gifter oss på lördag och på söndag blir det buffélunch för släktingar och vänner som kommit från andra delar av landet än där vi bor. Tyckte det var trevligt att träffa de lite längre eftersom man inte ses så ofta.

• Gabbies

Dagen efter tar vi det nog bara lugnt och försöker att landa efter allt det stora som har hänt, tar in det och njuter av varandra som herr och fru. På måndagen (vi gifter oss på lördagen) tänkte vi kanske ta en vanlig finlandskryssning och njuta.. :)

• bruden-07

Vi har varit gifta en vecka nu.. och på måndagen efter bröllopet var vi på spa hela dagen underbart. Sen har vi hela veckan pratat om allt underbart kring bröllopet och festen, tittat på alla bilder som folk skickar till oss, tittat på filmen från kyrkan.. (men oooj vad känslosamt det var)..mm. Vi har dessutom haft en massa underbart sex och kallat varandra man & fru..hihi. (dock inte samtidigt).
    Vi känner verkligen inte av "vardagen" ... vi njuter av att vara gifta. Det är underbart!! Känns ännu större än jag trodde... min man säger att det känns nu "som att man verkligen hör ihop"..

Vi åker sen på bröllopsresa i juli.. längtar!

• 070609

Vi hade hemligt bröllop med endast närmsta familjen i lördags. Vi har en son på drygt 8 månader som mormor tog hand om hela bröllopsdagen så bröllopsnatten var första natten utan honom. Efter middagen som var slut 22.30 tog vi en dusch och sedan en härlig promenad runt Marstrand. På morgonen njöt vi av att äta hotellfrukost utomhus (20 grader kl.8!!!) och sedan åkte vi hem i lugn och ro. Vi packade upp presenter och packningen. Efter lunch åkte vi till mormor och hade en härlig dag där tillsammans innan vi åkte hem på kvällen. Idag har min man gått tillbaka till jobbet och jag är hemma och njuter av goda minnen och tar hand om vår son. Om 4 veckor har min man semster och då ska vi försöka hitta någon liten resa bara vi två.

• Hästsson

Vi var på spa hela dagen efter bröllopet, och bara njöt och var nöjda över dagen/kvällen som varit! När vi kom hem sen så öppnade vi alla paket som min kära pappa varit snäll nog att köra över till vår lägenhet medans vi var borta över dagen. Supertrevligt!

Ett par veckor efteråt bjöd vi de som hjälpt till med bröllopet på brunch på en restaurang och därefter beställde vi tackkort och ägnade en hel del tid åt att skriva dessa.

Svar på tråden När det är över...