• bruden-07

Min bröllopsberättelse m. bilder... Nu är vi gifta..!!!

Här kommer min berättelse? den 2 juni 2007? Solen lyste från klarblå himmel??
    Klockan var ställd på 06.30. Vi hade sovit ca 4-5 h.. det blev lite sent kvällen innan eftersom två långväga gäster hade kommit på fredagen. Jag gick i alla fall upp och pysslade lite i stallet.. och m2b gick upp och ordnade frukost. Sedan en dusch och kl 08.00 kom min kompis och hämtade mig. Vi skulle åka ut till vår sommarstuga där hon skulle fixa mitt hår ..mm.
    M2b åkte lite senare med våra två gäster, och de hämtade blommorna och tårtan!
    Sedan i stugan så fixar min kompis mitt hår.. och min syster (tärna) bjuder mig på lite bubbel och frukt. Frisyren tar längre tid än på provuppsättningarna eftersom min kompis är lite nervös och vill vara extra noga med att få hållbara lockar idag?
    Ca 10.40 är mitt hår klart, och min kompis hjälper sedan min syster med hennes uppsättning. Allt blir superfint!!
    Sedan mitt i allt kommer m2b.. och han har med sig våra buketter och courtage. Åh vad fint det var !! Men min bukett var STOR.. och ganska tung.. trots att jag bett om en mindre bukett. (Hur ser då deras stora buketter ut?!) Men det spelar ingen roll såklart ändå.. för den är SÅ vacker!! Tårtan har de lämnat i kylen på bygdegården, men han hade tagit några bilder med digitalkameran så jag skulle få en förhandstitt.. ÅÅÅH vad underbar den var!!!! Alla våra djur var med på den!
    Sedan förflyter dagen på? jag och m2b pyntar vår bil lite grann? Vi äter lunch, och vi äter med god aptit båda två trots nervositet!! Därefter är det påklädning? och ooj vad fin han blir? min blivande man??
    Sedan åker vi till kyrkan kl 14.00 för att öva en sista gång med henne som ska spela fiol till in och utgångsmusik. Och sedan kl 14.30 kommer fotografen.. och marskalkarna kommer.. och min syster som är tärna.
    Vi fotas vid vatten.. hoppas det blir fina bilder! Längtar att få se dom!
    Det drar ut lite på tiden så när kl är 15.55 är det dags att skynda sig till kyrkan..
    (Just i detta ögonblick var kyrkovaktmästaren och min pappa lite oroliga var vi var..
    Vi kommer till kyrkan 16.00 prick och ställer oss utanför portarna? hjärtat dunkar oerhört fort? vi håller varandra hårt i handen.. Och just då , känner jag att jag kan inte gå in nu!! Det blev så stressigt med fotografen så jag hade inte hunnit dricka nåt alls!! Och det är jättevarmt.. blev väldigt varm efter fotograferingen?och känner mig helt uttorkad. Då hör vi hur ingångsmusiken börjar spela.. och jag får panik och säger till m2b och följet att jag kan inte gå in, jag känner att jag håller på att svimma.. och att jag måste dricka! Min syster agerar blixtsnabbt och säger åt ena marskalken att springa och hämta en vattenflaska som finns i bilen.. och det gör han! På några sekunder är han tillbaka och jag dricker snabbt flera stora klunkar. Känner precis hur blodet kommer tillbaka upp i huvudet och hör sedan hur musiken närmar sig det stället när vi ska gå in? och jag känner mig sedan redo! Vi tar varandra i handen och dörrarna öppnas?
    Ååh vad nervöst det var att gå in, hjärtat bankade hårt! Och alla finklädda släkt och vänner står och tittar på oss.. en helt underbart surrealistisk känsla var det.
    Väl där framme spricker min plan om att försöka att inte gråta så mycket.. och jag känner hur redan vid första psalmen att tårarna är på väg. Det var en sådan överväldigande känsla i kyrkan.. mycket större än jag trodde? Det var helt underbart.
    Min syster och bror sjunger Kent ? Utan dina andetag och jag får fokusera på ett ställe på väggen för att klara av det. Kan inte titta på dem. M2b trycker min hand och vi förstår att båda är på väg att storgråta?
    Därefter är det dags för våra löften som vi skrivit själva. Först läser m2b.. och han sväljer flera ggr innan han kan börja.. han läser så jättefint och sedan är det min tur.. Kommer halvvägs och sedan börjar jag gråta.. det var väldigt svårt att läsa klart men det gick tillslut.
    Efteråt står vi på trappen och tar emot gratulationer och de kastar fågelfrö på oss? oj vad det flyger och far överallt.
    Vi åker därefter till festen i min nyblivna mans veteranbil.. och väl där börjar det som kommer att bli en fantastisk kväll !!!
    Maten var underbar, tårtan jättegod!! Vår cateringfirma var underbart duktiga och fick beröm! Våra vänner som var toastmaster och toastmadame hade fixat så mycket roliga saker under kvällen !! Och festprogrammet de gjort var Så proffsigt. Och det var jättemånga fina tal! Och mina tjejkompisar hade gjort en jätterolig sketch !!! Oj som jag skrattade!!
    Sedan dansade vi vals när vår trubadur spelade Bröllopsvals från hagen med Stefan Andersson, och därefter spelade han jättebra hela kvällen! Och den fria baren öppnade! Alla dansade, buggade, valsade, mm. Efter trubaduren spelat klart.. vid ca 01.00.. om jag minns rätt.. Så spelade vi sedan CD skivor som mina kompisar fixat!!
    Festen fortsatte till kl halv fyra på morgonen, och brudparet var bland de sista därifrån
    Sedan bar det hemåt där vi gjort i ordning mysigt! Sedan är det censur?. Hihi
    ? Dagen efter åker vi tillbaka till sommarstugan och där har vi en lunch tillsammans med den närmsta familjen och vännerna. Alla är glada och trötta sen gårdagen!! Det blev ju inte så många timmars sömn.. Där öppnar vi sedan presenterna också?!

Ja det var min bröllopsberättelse? Har kunnat lägga ut några bilder.. men mera kommer sedan. Om ni vill kika: www.familjeliv.se/Hem/poesia/galleri.php

Ps. Jag var nervös över att ha släp men det gick utmärkt.. Det var inte alls i vägen! Det gick jättebra att hålla i ögglan och dansa..mm. Det kändes extra speciellt? och jag fick många komplimanger för de vackra broderierna på klänningen och speciellt bak på släpet som syntes när vi stod i kyrkan.
    Ps2. Buketten ser rosa ut på bilden men i verkliga livet var den ljuslila.. kan försöka visa flera bättre bilder sedan.

• Svar på tråden Min bröllopsberättelse m. bilder... Nu är vi gifta..!!!
  • OXK

Så himla roligt att läsa, stort grattis!

• Fru0707

Vilken härlig berättelse, hoppas vår dag blir lika underbar! Stort Grattis!

• Anne69

Så glad och varm i magren man blir av att läsa det du skrev!!!
    Stort grattis och lycka till

• Fru Brorsson

Fantastisk tårta, hade oxå velat ha våra katter på vår tårta!!! :)

Vem gjorde den?

• bruden-07

Tack för alla fina ord!!

Tiima > Det är denna tjej som gjort den, hon har en hemsida:
    www.tårtor.nu

• Marre07

ÅH vad härligt det låter!! Vad vackra ni var! GRATTIS! Det var den finaste tårta jag sett!!

• jagärsåkär

Jättegrattis, ni var hur fina som helst! Kanontårta, var kommer den ifrån? Bageriet råkar inte vara nära Mora eller så??

Jag älskar bilden av er i bilen, kanon! Lycka till nu och njut

• mian73

Åh,vad roligt att höra om eran stora dag. Jag hoppas verkligen att vår dag blir lika lyckad.

• bruden-07

jagärsåkär>
    Nä inte i Mora.. utanför Umeå . Men det är inte ett bageri, utan en tjej som har tårtbakning som hobby. www.tårtor.nu

Tack så mycket alla!!!

• bruden-07

Nu har jag lagt in en pussbild också

• Cameline

Va fina ni är!
    Underbar bukett!!

• bruden-07

Hej, nu finns det några fler bilder om någon är intresserad. Kram på er!

• Pomodoro

jattefin klanning och bukett!

• Zafiren

Låter som en underbar dag! Grattis!

• Pumpkin

Jättesöt tårta och UNDERBAR bukett!

Grattis!

• snart fru P

Åh så fina ni är!! Jag blir alldeles nervös när jag läser din berättelse... Grattis till er!

• Sessan-07

Jättekul att läsa! Stort grattis från en som gifte sig samma dag!

• Smurfa Gbg

GRATTIS! Såååå kul att läsa din berättelse. Vilken underbar dag

Svar på tråden Min bröllopsberättelse m. bilder... Nu är vi gifta..!!!