• Sussa - juni 07

Till er som har haft egen fotograf i kyrkan??

Hej!

Vi ska ha en egen fotograf i kyrkan. Jag undrar lite hur ni som också har haft det har gjort. Har han/hon stått stilla på ett ställe eller han/hon bytt sida någon gång under vigseln och varit rörlig? Vad har era präster sagt? Hade fotografen blixt?

Är jättetacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter! Har lite tidsbrist...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Till er som har haft egen fotograf i kyrkan??
  • Snart Fru Seefeldt

Var fotograf stod uppe pa laktaren och bilderna blev jattebra.
    vi har lagt in nagra pa var websida sa du kan se. Tyckte det blev jattebra.
    seefeldt.weddingannouncer.com

• Lilla Li

Var på ett bröllop för ett år sedan där fotografen var överallt på en gång inne i kyrkan. Han gick runt brudparet, höll sig en bit ifrån dem men var ändå framme vid altaret och bakom altaret. Ställde sig vid bänkraderna, bakom bänkraderna - överallt. Brudparet märkte aldrig av honom (de var väl upptagna av annat ;)), prästen hade godkänt det innan och tyckte inte det gjorde nåt - men för oss gäster var det helt otroligt störande med en man som sprang omkring. Det var svårt att koncentrera sig på vigseln... Men bilderna blev jättevackra.

• MaryamZ

Snart Fru Seefeldt

Vilka fina bilder!! Ni var verkligen jättevackra! :) Jag skulle vilja ställa lite frågor till dig angående er dukning o sånt om det går bra? Det var verkligen jättefint! Skulle bli jätteglad om du ville skicka en rad till maryamz_79@hotmail.com så jag får din adress o kan maila tillbaka lite frågot till dig?

Tack på förhand!

• Fru Henax

För att undvika det störande moment som Lilla Li beskriver så stod vår fotograf på (i princip) ett och samma ställe under vigseln.
    Visst blev bilderna från vigseln kanske lite enformiga, alla tagna mer eller mindre från höger, men det uppvägdes helt klart av lugnet!
    När vigseln sen var över så smög han smidigt iväg och fotade oss när vi gick altargången ut. Perfekt!

• Bettina.

Vår fotograf stod på två olika ställen under vigseln, hon flyttade alltså på sig en gång. När vi vände oss om under sista solosången så var hon däremot på fler ställen för att få olika vinklar, men då hon höll sig mest bakom de bänkraderna där det satt gäster.
    Har pratat med gästerna efteråt och det varkar inte som om det varit någon som stört sig, eller ens tänkt särskilt mycket på, att hon var där.
    Det gjorde inte vi heller så jag tror inte att hon använde blixt. Blev jätteförvånad när jag såg alla bilder och funderade på när sjutton hon hunnit med att vara på alla ställen och på varför jag inte tänkt på henne :)

• Sussa - juni 07

Hej!

Tack för era erfarenheter! Jag fick nämligen intrycket från vår fotograf att han i princip skulle vara överallt och springa omkring där framme... Det kändes lite fel, även om bilderna säkert blir super. Måste nog informera honom om detta för jag vill inte att det ska vara ett störande moment för gästerna...

Återigen tack och "Snart Fru Seefeldt", jätte läckra bilder ni hade från kyrkan!

• Sunbreeze

Vår fotograf var med både i kyrkan och under fördrinksminglet, han och prästen pratade ihop sig strax innan vilket funkade bra. Har inte fått några negativa kommentarer från gästerna. Har inte kollat filmerna än (hade videokameror på två fasta positioner plus en filmare), ska bli intressant att se hur mycket fotografen flyttade på sig. Bildresultatet kan du se här:

www.tham.cc/bilder/fotografbilder/album/index.html

• Wicks

Snart Fru Seefeldt: jätte vackert *imponerad*

• Sussa - juni 07

Sunbreeze:

Jättefina bilder! Verkligen!

• A:s wife

Vi hade 2 fotografer, så de höll sej på varsin sida av koret.
    lagom till utmarschen sprang en av fotograferna bak och fotade när vi gick ut ur kyrkan.

det var toppen att ha 2st fotografer!!

• viktualia

Vår fotograf gick lugnt fram och tillbaka under vigseln och tog bilder ur diverse vinklar. Han störde inte någon, utan betedde sig väldigt respektfullt. Kanske för att han själv gifte sig ett år tidigare och hade sin egen vigsel färskt i minnet.

Däremot blev inte bilderna speciellt bra. Det var inte fotografens fel utan vårt - vi såg så HIMLA koncentrerade ut och lyckades inte smajla in i kameran alls. Vid den första solosången lyckades vi stå jättekonstigt så att det ser ut som att jag står och gömmer mig bakom maken.

Så ett tips till er som har den stora dagen kvar - våga titta in i kamera och se lite glada ut!!

• Sussa - juni 07

viktualia:

Haha...ja, man kan ju försöka i alla fall!

Som du säger beror ju mkt på hur fotografen är och hur han/hon rör sig. Vår fotograf sa att han typ skulle stå 50 cm från våra ansikten och det kändes sådär kul...men det är åtgärdat nu! Nu håller han sig på avstånd...

• Frida82

Sunbreeze - Tror aldrig jag har sett en lyckligare brud! Du strålar verkligen på varenda bild!

• Ladye

jobbade de två fotograferna tillsammans och har du någon adress?

• Sunbreeze

Sussa och Frida82: Oj, tack för de fina komplimangerna! Kul om våra bilder kan inspirera andra.

• NorthernLight

Vår fotograf gick runt en del, men han var diskret klädd och valde sina tillfällen. Min mor var förvånad över vilka vinklar han hunnit med då hon bara hade lagt märke till honom ett par gånger. Han var aldrig bakom prästen utan höll sig på sidan samt vid ett par tillfällen i gången.

Några bilder finns på www.at070707.brollopshemsida.com

Svar på tråden Till er som har haft egen fotograf i kyrkan??