• janson77

Transportproblem !!!!

Vilken vånda...Vi kan helt enkelt inte bestämma oss ang transport efter vigseln.

Vi gifter oss i närheten av festlokalen så gästerna ska promenera (tar ca 5 minuter).

Vi vet inte hur vi ska göra, först var tanken att vi skulle promenera iväg för oss själva en stund, ha med filt och ta nån glas champange utomhus, MEN, vi gifter oss 27/10, så det kan ju både snöa, regna, blåsa och vara minusgrader.

Känns lite överdrivet med bil/häst & vagn mm, typ: Hejdå allihopa, nu åker vi iväg i en bil på bröllopsresa a´la Hollywood-film, men så kommer vi tillbaka efter 30 minuter....hmmmm

Tips och ideér tack !!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Transportproblem !!!!
  • viktualia

Vårt bröllop gick av stapeln 28/10 2006 och den dagen var det sol, lite småkallt och jättevackert! Vi hade kramkalas utanför kyrkan och jag klarade mig utan jacka ett bra tag.

Mitt förslag: Se till att ni har skor som tål lite utomhusbruk och att kläderna inte släpar i marken.

Ta sedan hela skaran och promenera tillsammans! Skriv/informera i förväg om att det blir en prommenad på 5 min!

• janson77

Promenera ner till festen menar du?
    Jag funderade oxå på det, att alla går tillsammans.
    MEN, alla säger åt oss att det är jättemysigt just tiden efter vigseln som nygifta att man vill vara lite ensamma....

Annars tycker jag oxå om tanken på att vi går tillsammans med gästerna.....

• viktualia

Äsch!

Vi åkte förvisso bil från vigseln till festen , eftersom avstånd var en mil. Och visst var det mysigt att sitta där i bilen och vara nygift. Men ärligt talat så var vi väldigt laddade att äntligen få umgås med våra nära och kära som åkt så långt!

Vara på tumanhand kan man ju senare... själv ville jag bara dra igång FESTEN då... ivrig som jag är...

• janson77

Jag känner lika, dock tycker min m2b att det verkar mysigt att vara ensamma en stund efteåt......

Pratade med han nyss och bestämde att vi struntar i bil/häst & vagn, och gör efter vad vädret tillåter och går ev ensamma ner till festen efter alla med ett glas champange....

Svar på tråden Transportproblem !!!!