• 080719

dessertvin till panacotta

Någon som har bra tips på dessertvin till panacotta??

• Svar på tråden dessertvin till panacotta
  • förhoppningsis

ring systembolaget och fråga, de är experter... svarar gärna på frågor

• m2b2007

Nr. 4589 (Beerenauslese Cuvée) och nr. 12920 (Lenz Moser Trockenbeerenauslese) är två söta viner från Österrike som jag tycker är riktigt goda. Antar att det beror på vilken smak man har på pannacottan. Men som förhoppningsis svarade så kan du ju alltid fråga på systemet också. Det är ju alltid roligt att köpa några sorter och prova också. För olika personer tycker ju olika saker och de på systembolaget vet ju inte kanske exakt hur er pannacotta smakar.

• Honey Boo

Vi ska ha

Chateau de Juge Cadillac, 2002
    till vår panna cotta!

• Courage

Du får nästan berättta hur du smaksätter pannacottan, för det styr helt vilket vin man ska välja.

• 080719

Det är vaniljpanacotta med färska sommarbär och hackad mandel

• BrendaStarr

Testa en Moscatel de Sétubal från Portugal - jag tror att det blir jättebra med tanke på frukten, vaniljen och mandeln.... *jobbar på Bolaget*

• Tant Brud

Åh, Moscatel de Sétubal är ju SÅ himla gott
    Vi ska också ha pannacotta.Kanske!
    Men med Moscatel de Sétubal kan jag nog sälja in det hos fästmannen

Vi ska nog i såfall ha pannacotta med lite vit choklad i, och hallon till. Funkar ändå?

• BrendaStarr

Jag tycker att en Moscatel de Sètubal funkar till allt som är fruktigt men har en "vaniljig- kola-chokladig-nöt-eller-mandel-ig" faktor... Dvs, chokladglass med hallonsås eller vaniljpannacotta med körsbäsrssås eller så...

• 080719

tack för hjälpen skall köpa till helgen och prova

Svar på tråden dessertvin till panacotta