• itzy

    Konstiga blödningar, HJÄLP

    Hej alla, nu behöver jag lite hjälp...

    Brukar alltid ha regelbunden mens, kan hoppa någon enstaka dag, och det blöder alltid mycket i 2-3 dagar och sedan mindre i ytterligare 2-3. Senaste gången var den dock 3 dagar sen och jag blödde bara lite i kanske 4 dagar... det liksom "hoppade över" det "riktiga".

    Tänkte inte så mycket mer på det, men några dagar efter mensen fick jag plötslig mensvärk igen och sedan blodblandade flytningar. Var orolig ett tag men slutade tänka på det också, men nu.... Fick hugg av mensvärk igår då jag skulle sova, och idag då jag vaknade hade jag återigen blodblandade flytningar!

    Vad händer?!
    Aldrig haft något liknande, antar att jag måste kolla upp det snart men tänkte kolla här först...graviditet är ju första skräcktanken även om inget tyder på det, man blir lite nojjig...

    Jag har kopparspiral sedan ett år och har garanterat ingen könssjukdom.

    HJÄLP!

  • Svar på tråden Konstiga blödningar, HJÄLP
  • Vippy

    Ingen aning... men kolla upp det så fort du kan så du slipper oroa dig! Jag hade försenad, konstigt mens för ett tag sen, precis som du beskev, att det bara blödde 2-3 dagar och att det aldrig kom igång "på riktigt". Var hos gynekologen och det visade sig att det bara hade varit en mellanblödning och ingen riktig mensblödning, så jag fick hormontabletter för att rätta till cykeln igen.

Svar på tråden Konstiga blödningar, HJÄLP