• daydreamerinlove

blir galen!!!

har satt ut några annonser på köp & sälj här på BT och bombaderas nu med mail i inboxen, vilka syftar till att jag fått svar på min annons- men sen visar det sig vara rena skräpmail. blir galen!!!
    misstänker att jag inte är den enda som är utsatt för detta?

• Svar på tråden blir galen!!!
  • Patrik - Bröllopstorget

Skräpmail är ett ständigt återkommande problem, oftast kommer det från utlandet och görs för det mesta av robotar. Ibland kan det till och med innehålla förfrågningar om pengatvätt. Vi försöker bygga in spärrar i systemet för att förhindra mängden, vi ska förmodligen implementera någon form av bild som man måste välja rätt svar på för att kunna svara på en annons, som vi hoppas ska minska problemet, att helt få bort det är nog en omöjlighet.

Mvh Charlotte

• Frantic

Om man skriver ut hela sin riktiga adress så får man räkna med att spam-robotar hittar den och börjar skicka skit. Det man kan göra är att istället för att skriva:

exempel@hotmail.com så kan man skriva t.ex exempel at hotmail.com
    eller "exempelspam@hotmail.com minus spam"

och förtydliga för andra här varför man gör så. Spamrobotarna kan inte genomskåda det. Det blir lite krångligare men man får inte hela mailboxen full med geggamoja.

• daydreamerinlove

aha... ska fila på min datakunskap alltså ;) tack för tipset.
    och tack för snabbt svar från BT. känns så tråkigt som det här med annonserna när man hittat ett bra forum. men nu fattar jag mera.

Svar på tråden blir galen!!!