vänner som ej blev bjudna...
Hej,
Har läst mycket här på BT om vänner som inte kom på möhippan och dyl. Har nästan ett omvänt problem.
Min tärna (som har varit underbar under hela planeringen och ställt upp i vått och torrt) överraskade med möhippa förra helgen.. vi var några vänner, champangefrukost, gick runt på stan med roliga uppdrag, spa med gott vin, fin middag och en helkväll... jag är verkligen nöjd och tacksam...
Problemet (om man skall kalla det så) är att hon bjöd in vänner som är våra gemensamma, kompisar från min studietid och en av mina kusiner. Många andra av mina vänner hade hon inte tänkt på eller kunnat leta upp (fick jag veta när jag lite snällt försökte luska ut det i efterhand) men de kommer vara med på bröllopet...
Har dåligt samvete för det är mina nära vänner från gymnasietiden som jag har rest mycket med och som jag "delat mina drömmar om bröllopet med" ... mina kära kompisar som jag absolut hade velat ha där om de hade möjlighet... fastän de bor på andra sidan Sverige nu. I och med att de tackade ja till bröllopet samma dag som de fick inbjudan vet jag att de gläds åt mig och ser fram emot den dagen.
Jag har sagt att det har varit möhippa .. känner mig dum ... men jag visste inget...