• H&N

Skall man meddela de som håller i möhippan

VAd tycker ni att jag skall göra, de skall ha möhippa för min sambo om några veckor och det blir säkert jätte skoj men vad skall jag göra. Har förstått att några va tjejerna prompt vill ut på nattklubb på kvällen.

Nu är är det så att jag och min smabo har inte varit ute på länge med tanke på att vi tycker inte att det är skoj. Tycker bara att det är massa dunkande och fylla är mycket härligare att sitta hemma och prata. Det är också så att min sambo är gravid i 10 veckan och detta vet inte kompisarna om men tärnan som är med och fixar möhippan vet det. De skall tydligen ändå gå ut och det ända min sambo säger är att när min möhippa kommer så hoppas jag att jag får en kväll där jag kan umgås med mina vänner hemma hos någon och slippa gå ut.

Vad hade ni gjort hade ni ringt tärnan och talat om för henne hur det ligger till att XXXX inte vill ha det så utan med tanke på situationen så skulle hon uppskata en trevlig och lugn hemma kväll med eller besök på ngn restaurang istället.

Hjälp mig gärna

• Svar på tråden Skall man meddela de som håller i möhippan
  • viktualia

H&N - om du har bra kontakt med tärnan så kan du väl ringa henne och diskutera saken. Gå ut och tokpartaja är kanske inte drömmen om man är gravid, så kanske kan de som planerar inse det och hitta på något annat...

Även de måste ju fatta att om bruden är den enda i gängen som är nykter så kan det ju bli en halvdan partykväll...

• helenekl

OJ vilket dilemma!!

Tärnan som vet om att ni väntar barn, hon......ja de andra med iofs.......känner väl din w2b väl antar jag, och borde väl itne vara främmande för om du talar om dina (och hennes) farhågor? Jag skulle uppskatta det om jag var den planerande tärnan som skulle hålla i en hippa, för det är ju ändå för din blivande frus skull hippan är, inte för de andra som gillar att festa, det kan de ju göra nån annan gång isf :)

Ring henne på en gång och säg det lite fint, det går säkert jättebra! :)

• kentfantast

Ja, om tärnan vet om det är det väl en bra idé att prata med henne. Jag fick själv en utekväll där jag bara satt och ville hem och kände mig jättebesviken för att jag inte fick ett hemmaspa. Det är inget roligt minne att ha av sin möhippa om det hade gått att undvika...

• Liten med Mindre

Jag skulle tipsa organisatören om din sambos önskemål, utan att för den skull tala om att du hört vad de planerar, eller ta upp gravidfrågan.

• Sister of the Night

Om tärnan vet att din blivande är gravid samt aldrig annars heller roas av att gå ut på krogen och dricka så vore det ju skitskumt om det ändå blir tal om sånt!

Men om du har dina misstankar så ring för all del och ge en vink. Men det borde inte behövas.

• H&N

Tack för alla svar jag får väl ta och ringa henne lite senare under dagen.

Svar på tråden Skall man meddela de som håller i möhippan