• Gutan

slutat med P-piller och känner inte igen min kropp

Jag har slutat med mina p-piller för en dryg månad sedan och för en tid sen fick jag super skumma flytningar, typ som gele..
    Jag har käkat p-piller i hela mitt liv och känner nog inte min kropp så bra och har inte någon koll på hur menscykeln funkar..

Kan någon vänlig skäl tala om för mig vad det är och varför?!

• Svar på tråden slutat med P-piller och känner inte igen min kropp
  • Louise14

Gutan: Troligtvis är det så att det flytningarna som du upplevde var ägglossningsflytningar. NOrmalt så brukar en kvinna kunna se i sina flytningars konstistens när man skall ha ÄL. NOrmalt blir flyrningarna rikare kring ÄL, och precis innan kommer det gärna ut något geleaktigt och segt. Jag tycker att du skall vara glad för se detta som att din ÄL är igång idag och kroppen åter på egna batterier.

Anledningen till att du itne haft denna flytning under pillerknaprandet är att hormonerna i pillrena stoppar den naturliga äggslossningen.

Hoppas du blev lite klokare.

• burken

Tror oxå på ÄL.

Cirka 2 veckor efter brukar min mens komma, rätt skönt sätt att ha koll på vad som händer.. om mensen inte är helt regelbunden tex. Eller om man vill bli gravid, eller inte.. ;.)

• Gutan

Tack, då är jag lite klokare nu :)
    Det är svårt att vet när man ätit piller i tio år. jag var ju bara tonåring innan och hade verkligen inte koll på några flytningar innan. skönt att vata vad det är iaf.

Svar på tråden slutat med P-piller och känner inte igen min kropp