• majka

Efter man gift sig....

...ska man inte få hem några papper på byte av efternamn osv. Vi lämnade allt (hinderprövningen och namnändrings papperna) till prästen vid samtalet och för snart 2 veckor sedan gifte vi oss men inte få något alls hem.

• Svar på tråden Efter man gift sig....
  • Yllo

Det tar lite tid, ca 3 veckor får man nog räkna med.

• Marskatt

Det tog nog över 3 veckor innan jag fick några papper på namnändringen... Har du bankid så kan du ju kolla på skatteverkets hemsida om det gått igenom.

• snart Jockes fru...

Jag har tagit ut blankett själv från skatteverkets hemsida. Inskickat och klart och jag gifter mig om två månader. Så gör det själv du...

• A:s wife

vissa får det med en gång, jag fick vänta över en månad. det beror helt på hur mycket personalen på skatteverket har att göra för tillfället. som alltid när det handlar om folks jobb
    så vänta lite till du, det kommer nog ska du se!

• Yllo

Du kan ju alltid ringa folkbokföringen och kolla om dom registretat vigseln och namnändringen än och om dom gjort det så begär du samtidigt om att få ett nytt personbevis utskickat

Jag ringde efter 3 veckor och då hade dom precis registretat min namnändring.. min man däremot blev inte registrerad som gift förrän efter 3 månader

• Ung Fru

Jag glömde av att det skulele komma bekräftelse på det och antog helt enkelt att mitt nya efternamn var registrerat... Dumt gjort för när jag skickade efter papper från skatteverket ett halvår senare stod där mitt gamla efternamn!! Chock! Jag ringde iaf dit snabbt coh fick nya papper skickade, när jag skickat in dom dröjde det inte länge innan jag fick bekräftelse.

Svar på tråden Efter man gift sig....