• bridemaid

HJÄLP!!!!!

Ja behöver hjälp!!!! Vi ska ordna möhippa inom kort å har lite idetorka. Vi e nämligen ett gäng från 4 olika platser å bruden bor i en annan stad oxå! Vi ska träffas i en annan stad(hängde ni me) å alltså fixat så att brudens svärmor sätter henne på tåget. Nu till d jobbiga, vad ska vi hitta på åt henne på tåget? Hon åker alltså helt ovetande i 2 1/2 timme. Vi skickat med en videokamera som e tänkt att hon ska filma sin resa. Tänkte att hon skulle svara på frågor i ett formulär, men vad ska d vara för frågor??? Hjälp!!! Ngn Brud som har fått göra ngt liknande??? Tacksam för hjälp...

• Svar på tråden HJÄLP!!!!!
  • ElenaMaria

Kanske ett frågeformulär om henne och hennes blivande? För att se om hon vet allt om honom? Något pyssel, typ virka enhalsduk som hon får ge bort till någon/sälja pås tan/ge till sin blivande?

• Pillapillan

Kan hon inte också få lite "konstiga" telefonsamtal på sin mobil under resan?

• Cira

Pillapillan: Det tycker jag låter kul typ ett samtal från någon som ringer för att bekräfta den manliga strippan eller förbeställningen av ett par helrör på lokala krogen eller liknande. :)

Annars kan hon ju få lite uppdrag också typ fråga folk saker, fixa ihop något av saker som går att köpa i cafeteriavagnen (av pengar som ni gett henne såklart).

Frågor hon kan svara på (kan hon ju göra direkt in i kameran) är vad hon tror att hon ska få göra, vad hon tror blir annorlunda efter bröllopet, vem som är nästa att gifta sig i kompisgänget o.s.v.

Något som är populärt på möhippor (även om det inte är min favorit direkt) är ju att klä ut sig så varför inte ge henne en väska med lite roliga kläder i som hon måste byta om till på tåget?

• Lili 2006

Hej,
    Fick åka själv från GBG till Stockholm och ta lite lustiga kort på tåget, på konstiga motiv, samt samla ihop en namnlista.
    Det var rätt pinsamt att göra själv, men blev himla roligt ändå. Så klart man gör det i alla fall, för ens kompisar har ju ställt upp så himla mycket för en och fixat!
    Lycka till!

• Pillapillan

Fortsätter lite på telefontemat... Bra idéer från Cira! Kanske kan bruden behöva lite glada tillrop från möhippegänget under tiden också. Några nya uppdrag via telefon: på nästa station ska du...

Kanske kan man även få konduktören på tåget att lämna något meddelande??

• SagaTova

Gör en skattjakt, med saker som hon ska fixa på vägen ned. Då sätter ni nivån på hur pinsamma saker som behövs göras...

• Kakan -07

På en möhippa jag var på fick bruden hitta på en egenskap som passade för varje bokstav i den blivandes namn. Alltså t.ex. Kalle
    K - Kärleksfull
    A - Arbetsmyra
    L - Lat
    L - Lyckobringare
    E - Envis

Och sen fick hon olika uppdrag för de olika egenskaperna. "K - Kärleksfull - teckna" och så fick hon penna och papper och skulle teckna vad kärleksfull är för henne. På A fick hon fota, L hitta en sak osv osv... Förstår du?
    Det kanske kan vara något på tåget!

Tänk på att om hon sitter där själv är det kanske lite jobbigt (på fel sätt) att sitta och själv prata in i kameran. Bättre om hon får försöka dokumentera sina försök att klara uppdrag ni ger henne!

• catte

Ett uppdrag som jag fick var att med hjälp av valda ord göra en dikt till min m2b + att även göra ett porträtt av honom.

• Wicks

kanske något som inkluderar de övriga där tex gå runt och samla in namn eller dylikt?

frågeformulär om dne blivnade, om vänner och bröllop?

• bridemaid

åh!!! Tack för alla ideer :D
    Ja tar lite av varje!!! Får fixa en telefon med ett kontantkort så hon inte ser vem d e!!! he he he
    Lite komiskt att namnförslaget va just det namn som e!!!!
    Tycker oxå att d e pinsamt att "prata" me kameran, så kke kan fråga ngn som verkar gift å be om lite tips? E d för skämmit???
    Än en gång, tack för all respons!!! Kram kram

• Kakan -07

Tycker det är en jättebra idé!
    Ett uppdrag kan ju vara att hon av 5 gifta personer ska samla in "Tips för ett lyckligt äktenskap" eller om ni vågar "Tips för en lyckad bröllopsnatt"

• Melindaa

Gör som vi gjorde med vår stackars "brud" Spela in henne i studio och på video och lägg upp på youtube :

Priceless!! och dessutom fick vi brudens välsignelse att lägga upp på youtube(det ska nämnas att vi lovade att inte spela upp den på bröllopet i retur)

• happy:-)

Så häftigt. hoppas at inte jag råkar ut för det bara. haha

Svar på tråden HJÄLP!!!!!