• arizza

tips till lyckad möhippa

Ordnade en möhippa för min blivande svägerska idag, den var jättelyckad så här kommer tips:

1. börja dagen vid tolv (hon visste om datumet, men vet man inte det går det att säga vilket stället ni ska träffas på). Vi började dagen hemma hos mig, så när hon kom band vi för hennes ögon med bindel, så bytte vi om på henne. En vit kort klänning med fastsydda godisbitar på, vita strumbyxor, fjärilsvingar, tiara o slöja ;).

2. En tjej hade fixat en ljudkille, så hon fick spela in en skiva med två låtar här hemma hos mig. Sen var det dags för lite lunch, vi hade diverse plockmat. Sen var det dags för göra bort på stan .

3. Godisbitarna skulle användas till att män i alla åldrar skulle bita av dom, utan händer alltså. Vid vissa utvalda "stationer" skulle hon pausa där hon fick en fråga, jättesvår, taget ur till exempel TP. Kunde hon inte svara på frågan (som hon så klart inte kunde, eftersom de var rikigt svåra) hade hon chans att fråga EN person om hjälp, kunde inte denna person heller (vilket dom inte kunde) skulle hon dra ett kuvert med ett nummer, antingen sång, dikt eller charad som hon skulle utföra framför en liten publik. Vi sa till henne om hon inte lyckades få bort alla godisbitarna eller göra alla uppdrag skulle hon inte få ett lyckligt äktenskap. Så hon var jätteduktigt

Sen hade vi lite paus, där både gäster o bruden fick hem o duscha (några i gänget följde med henne hem och såg till att hon fortsatte dricka):). Sen träffades vi på resturangen där vi bokat bord, bruden hade fått byta om, men var tvungen att ha tiaran o slöjan kvar. Efter maten var det upplösning och de som ville kunde fortsätta festa hemma hos bruden och sen utgång på kvällen. Alla var nöjda, inte minst bruden. Lycka till alla möhippafixare därute .

Svar på tråden tips till lyckad möhippa