Blöda efter ...?
Att blöda efter sex, är det ngt som man akut skall kolla upp eller är det helt enkelt normalt?
Att blöda efter sex, är det ngt som man akut skall kolla upp eller är det helt enkelt normalt?
ni kanske var för snabba att kika in så att slemhinnorna inte hade hunnit bli tillräckligt våta...? Då kan man blöda ibland. Tror inte att det är något att behöva kolla upp men händer det ofta så kanske man ska det. Det bör ju hinna läka emellan också.
Eller vad vet jag...?
Hur mycket blod pratar vi om? Stora blödningar, som inte går att härleda till mens eller så, ska absolut kollas upp, men blöder man bara lite, kan det mycket väl vara som nenne78 säger.
Nä det kan ju hålla på i ngra dagar kanske, ungefär två kanske :S lite mer. Men är ju bara 18 år, så har hela tiden tänkt att det inte är ngn fara? Lätt att hamna i den tankebanan!
Vad har du för preventivmedel? När jag använde p-spruta så blödde jag lite varje dag i princip 6 månader, och allra helst när vi hade sex. Gynekologen sa att det berodde på att hormonerna gjorde mina slemhinnor superkänsliga, så jag gav upp efter 2 sprutor, det var inget för mig.
några dagar låter lite mycket. När det hänt mig har det bara varit lite bromsspår liksom *s*
Jag har pstav. Haft i ca 4 månader och annars har det funkat relativt fint. Kanske en sidoeffekt? Men var ifs så ibland också när jag hade minipiller, då hade jag cerazette, är ju samma hormon i de som i pstaven.
Usch, man kanske borde ringa ändå?