• Brud23Augusti2008

Nån som har nått råd?

Jag och min sambo planerar för fullt med våran dag och nu kommer vi till detta med pengar. Har nån nån ide eller råd hur man får ner konstnaden. Vad ska man ha för mat som inte är för dyrt? Vilka märken på brudklänningar är billigast , o.s.v?
    Tack på för hand.

• Svar på tråden Nån som har nått råd?
  • Brud23Augusti2008

Vill bara tillägga att varken min mamma eller hans mamma kan gå in med pengar . Våra pappor är döda.

• lilltass

Hej! Vi försöker också hålla nere kostnaderna eftersom vi är ganska unga och jag är student.

Vi ska iallafall ha buffé, det blir mycket billigare och så har vi en del catering och en del lagar vi själva.
    Jag ska beställa min klänning från Kina, det blir mycket billigare och då har jag råd med min drömklänning. Vi passar också på att beställa tärnornas klänningar där.

Mitt bästa råd är att börja planera i tid. Då har du chans att börja köpa lite smågrejor på vägen så att du inte måste köpa allt på samma gång.

• Virvel

Kan tipsa om att du kan köpa billiga klänningar i brudbutikerna när dom rear. Kan ju vara roligt att få prova ut en modell som passar än att beställa en från Kina som du bara har sett på bild.
    Butikerna brukar ha sin rea en gång om året i oktober. Jag ska gifta mig i augusti nästa år men hoppas på att hitta min drömklänning till nedsatt pris då jag känner att jag inte vill lägga så mycket pengar på en klänning som ska användas en gång. Svärmor ska i och för sig betala men ändå.

• Rosenhaga

Tänk igenom vad som är verkligt viktigt för er. Genomför det och lägg pengarna på det. Strunta i allt annat och alla "måsten".

Du behöver inte ha en brudbukett för 2.000 kronor, du kan ha en blåsippa du har plockat själv eller en enda enkel ros.

Oftast är festen det som kostar mest. Tänk igenom hur ni vill ha den. Behöver ni ha fest med middag eller går det bra med mottagning efter vigseln med smörgåstårta och champagne, kaffe och kakor?