• Karisma (070707)

Min dag WOW!!!!

Min dag....Få se om jag kommit ihåg allt!!!
    Vaknade 8, skulle ut på stan med min syster (som åxå är min främma) och våra barn. Det var Nordiska dagar i vår stad och vi skulle se på händelserna o folk, med våra små....Hade lite huvudvärk så jag tog en voltaren...hmmm....messade min syster att vi är klara i någolunda tid. Hon svarade bra,bra...dom är ärtt tidiga men ingen panik. Jag satte ändå lite fart på(tur!!!) Klockan är 9.25...
    I detta skede står jag naken inne på wc och har nyss sminkat mig...
    Då jag hör att...det kommer någon...9.35.....
    Fattar inget då jag ser MIN SYSTER och brorsans flickvän...undrar va e de för småflickor...va ska de sälja?Sen kvicknar hjärnan till och jag inser vem det är.... Va gör du här? Skrek jag...och utan att tänka,så låser jag in mej på toa....börjar SKAKA...HERREGUD!!!!!!!!!!!Jag ska inte ut på stan med barnen utan NU TAR DOM MIG....SKAK SKAK SKAK....ANADE INGET!
    Får en fin lapp där det står att jag får ta med mig, deo, underkläder, capribyxor, vit topp, underlagskräm.Och m2b :s kalsonger!(Jag är så lydig i detta chocktillstånd att jag lämnar nycklarna hemma....)
    Min sambo som skulle o fiska med brorsan ser lite besviken ut då de tar mig-vad blir det av hans fiskefärd nu då?

Fan....Då jag precis hunnit klä på mig knackar de på dörren och där står en väktare i uniform o solglasögon...SÅÅ SNYGG!!!! Från väktarfirman i vår stad
    (Sägas bör att jag jobbar på dagis o han e pappa till barn där.....o jag har uttryckt mig om hur han e så snygg många ggr till kollegorna....o detta har ju varit ett litet skämt på jobbet...)
    Han säger; Nu ska du komma med mig...Jag vet att jag kommenterade saken i många ord men inte mer .
    Jag kommer ut på trappan, börjar gråta då jag ser alla mina vänner....
    Men han leder mig till sin bil, tar fram en väktarrock, handklovar o champagne... Då fattar jag att jag ska åka ensam med honom...
    .Hej hej ropar de alla....ååh vad jag älskar dem....där de står o skrattar....
    Vi kör till en fabrik o jag får ett knippe nycklar som jag brottas med för att öppna X antal portar.
    Vi åker runt litet o jag pratar om ALLT, jag är ju så chockad o hysteriskt skakad .... Nå, vi kör runt litet i satn åxå... o sen släpper han av mmig till några av mina vänner. Kramkalas...
    De leder mig in på gågatan där det är full ruljans en dag som denna. Då ser jag... Ett bord... Där det på en skylt står Doktor _ _ _ _ _ _ _(mitt efternamn) Och non-smoking... jag får en läkarrock, sköterskeduk o blodtrycksmätare (jag är utbildad inom området).... Jag får även medicin (alkoholdrycker) till patienterna o ett häfte för att skriva recept...+ en äktenskapsråd-bok som alla får skriva råd i.... kompisarna står o lockar folk...jag mäter o skrattar o skäms o skrattar o pratar o pratar o skrattar...SJUKT SJUKT SJUKT....Jag som avskyr att vara i centrum!
    sen säger apparaturen stopp men då kommer min kollega med en gitarr som jag får (trodde hon skulle sjunga för mig) O så måste jag sjunga på torget, barnsånger... de jag kan o de andra klappar o hejar o jag skäms...men skrattar....SHIT.....
    Sen går vi.... picnic med kaffe o bulla o likör mitt i stan..lokal-tv råkar gå förbi så jag tvingas sjunga igen på film....
    Vi pratar om deras fixas o planeras, hur jag inget märkt...vi pratar gamla minnen mm....sen måste jag iväg igen...med min kusin...arm i arm genom folkmassorna....
    Jag blir ledd in på salong, får härlig fotvård ...gud va skönt....
    ca 45minuter senare möter en kollega mig på salongen...hejhej...nu får du komma här...
    Emot kommer en man som bjuder sin arm o vi går .....till en liten söt gammal öppen VW ....Den är vit så jag matchar i mina läkarkläder....
    Vi vinkar adjö till kusin o kollega...kör runt ...FÖR ATT SEDAN HAKA PÅ Frivilliga brandkårens parad genom stan...DÄR efter alla brandkårister som först GÅR parad o sen kommer de 4-5 brandbilar, där SIST efter alla kommer sen då vi i en liten vit VW...folk jublar...o vinkar o skrattar o ler....härligt....Jag vet att min 14 åriga son går längs fram i paraden men han vet ju inte att morsan åker sist....=)
    Efter denna åktur för chauffören mig till syrran och där möter mig alla o vi skålar i en härlig jordgubbsdrink!
    Kramkalas.....(nu får jag höra att männen också tagit min m2b idag.......)
    Vi går in där det är dukat på långbord. På väggarna hänger posters på mina gamla idoler o från stereon hörs låtar från 80-talet.....Skrattar....Vi sätter oss o äter sallad, dricker vin o pratar...jag är i chock ännu o så glad över att dom är så många...15 stycken! Mina härliga vänner!!!!!!
    Efter sallad(kunde inte äta så mkt, är så skärrad ännu), plockar de upp en massa paket på bordet. Alla har hämtat något som förenar var o en av dem med mig o jag måste gissa av vem o varför o berätta storyn....Där var choklad, huvudvärkstabletter, äpplen, likör, film, bröd, salva, en leksaksbuss, maraccas o ja allt möjligt! Allt med sån eftertanke gjort!
    Sen måste jag duscha.....Måste inte tvätta håret men sminket ska bort o fattar ju detta sen...
    Jag blir sminkad som jag var på 80 talets slut... Lovely!!!
    Blått på ögonen o rosa läppstift o spray-litervis- i håret...chiffongscarfar i hår o runt armen o jag får tossor med allas namn på...en vit skjorta där det står mitt namn o BÄST FÖRE 070707....
    Jag är en syn för gudar....Pricken över i är ett par stora blå örhängen.....En rock får jag åxå, nu är dte första gången jag protesterar...en riktig 80tals jeansrock(stentvättad, vidrigt ful!!!)
    På ryggen får jag en fjällräven Kånken som är SKITTUNG!...får inte titta.....Nej nej....

Sen ska vi iväg igen,med ett litet stopp på en pub jag avskyr där jag måste sjunga IGEN...ååå va hemskt....men jag sjunger fort o förkortar pinan....=) Här kommer Pippi långstrump....
    Sen åker vi (nu är jag rätt trött faktiskt) till grannstaden.... Men piggnar fort till då jag får bowla....i s.k. discobowling...med musik o dämpad belysning. URKUL..o jag fick högst poäng....=)
    Efter får jag även en bunt kort (43st) med frågor som ANDRA SKA STÄLLA MIG o jag ska svara o mina vänner ska godkänna svaret....Alla ska slut...Så jag kör igång... Där finns frågor som ; hur vet man att man får orgasm.....Hur ser sperma ut.....mm......
    Ååh herregud....Vi äter nu en god middag o stör emellanåt andra middagsgäster med frågorna o äktenskapsrådshäftet....
    Maten är gudomligt god o jag va ju sååå hungrig nu.....Vi pratar o skrattar o har det sååå bra.
    Efter mat o efterrätt (och dryck...) går vi ut på stan , jag måste ju få slut på frågorna....Så alla vi möter blir tvingade....ojojoj....
    de häller i mig sprit...under promenaden, som är lång o krokig....Pratar med en massa folk.
    Sedan får jag gå längst ut på en brygga och nu får jag titta i ryggsäcken. Där finns en massa stenar!
    Jag får tusch och nu måste jag ta en sten för varje förtjusning, varje pojkvän, skriva namnet på stenen o kasta ?honom? i sjön.
    Jag måste berätta en histora om var o en o en smaskig detalj. Detta var riktigt vemodigt men skönt på ett konstigt vis. Jag har ju burit dem med mig i minnet alltför länge....=)
    Kapten på en båt hämtar en cider på bricka till mig då de ser gänget....
    Fantastiskt..... V jublar....Efter detta (klockan är nu ca 23.30) Tackar många för sig- de har små barn o så. Men 7 -8 av oss fortsätter till en annan krog o dansar dansar precis som förr...jag i mina 80tals kläder.
    Folk tittar nog men inte så väldigt mycket, 80-talet är ju in igen....så jag är mån om att alla ska se min rygg....
    Vi dansar o dricker....Sen hör vi att männen är i satn o klockan är halv tre, så vi tar en promenad och hittar dem...Min egen bär en väldigt lustig mössa....o är i gott sällskap o rejält ?på gott humör?. Kramkalas....
    I vimlet av folk stiger solen igen...Det är ljust och lagom varmt, men jag fryser inte, nej nej...vill ju inte ha den hemska rocken....
    Pratar me många olika människor som lyckönskar o kramar, vi skrattar med m2b : gäng och så slutar vår kväll tillsammans. Vi åker taxi hem med vänner och somnar sött ca 5....

Vilken dag, vilken fest, vilka vänner....Vilken lycka!!!!!! Och allt för MIG!

• Svar på tråden Min dag WOW!!!!
  • Ann242

Underbart! Grattis till toppenvänskapskrets :)

• Brud23Augusti2008

Det låter som det var en lyckad dag och kväll. Grattis till dig iallafall.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

GRATTIS:):):):)Härliga vänner ni har!

Svar på tråden Min dag WOW!!!!