Inlägg från: Anna_Sol |Visa alla inlägg
  • Anna_Sol

Åh vad det drar i väg....

Det känns som om det kvittar hur man gör, det drar i väg rent ekonomiskt.

Det jag trodde skulle bli som ett budget alternativ, men ändå fint och bra blir inte det. Hur jag än gör, och ändå kommer vi inte ha mer än 50 gäster. Och vi avstår från en hel del tycker jag. :/

*Jag köper en billig klänning från Kina. *Sminkar mig själv.
    *Min sambo kommer gifta sig i sin svarta kostym han redan har.
    *Min mamma kommer göra alla blomsterarrangemang.
    *Vi kommer ha buffe´.
    *Köpa alkoholen själva från systemet. *Jag kommer göra bröllopstårtorna själv.
    *Jag kompromissar men ringen, den kostar ca 6000 istället för 12000 som den jag egentligen vill ha.
    *Vi kommer inte ha favours.
    *Jag kommer göra ytterst enkla inbjudningar själv.
    *Vi har inga transport då vi gifter oss på samma ställe som festen ska hållas.

Onekligen är det festen som kostar, lokal, mat och dricka, det är dyrt hur man än gör känns det som. :( Och det går inte riktigt att få ner det priset heller...

• Svar på tråden Åh vad det drar i väg....
  • Anna_Sol

Det blir väl närmare 50 000. Vi hade tänkt oss kanske 40 000. Visst tsår det inte och faller med de där 10 000 kronorna, men jag fattar inte hur folk kan arrangera bröllop för 100 pers för 20 000-30 000, som jag läst om här.

• Anna_Sol

Men HUR GÖR NI??

Visst skulle vi kunna spara lite på att laga all mat själv istället för catering, men fan vad jobbigt. Jag lagade mat för 40 pers en gång, till min 30 års fest och jag lovade mig själv att aldrig göra om det. Jag blir sååååå djävla stressad. Och jag har liksom ingen jag kan be om hjälp heller, den enda jag lita på med matlagning är min mamma och hon kommer ha husetfullt av mina finska släktingar så det känns inte som ett altarnativ att be henne....

Delvis är det ju lokalhyran som kostar, men i Stockholm så finns det inte så många billiga alternativ. Eller billigare.

• Anna_Sol

Fotograf har jag ju till och med glömt...men jag får hoppas på att jag hittar några bra bilder bland gästernas... :/ Samtidigt tänkte jag bara gifta mig denna gång och vill ha vackra bilder från den dagen.... :(

• Anna_Sol

Cira

Jag vill hålla mig i närheten av kommunikationer, en del gäster färdas rätt långt och då känner jag att det inte ska bli extra långt genom att sätta festen "in the middle of nowhere". Det finns förmodligen hembyggsgårdar som ligger hyffsat till, men jag har inte hittat någon jag fallit för direkt.

Grejen är ju att jag vill ha ett "fint" bröllop, men vita linnedukar, men fin klänning, men håruppsättning etc etc...men det är väl bara att inse, då får man betala för det. ;)

• Anna_Sol

Brud 4 augusti

Ja, ni verkar ha fått med mycket!

Svar på tråden Åh vad det drar i väg....