• Ronilles!!!

Dra hela lasset själv!

Hej,

Vill väl egentligen bara skriva av mig...

Jag är tärna på min bästa väninnas bröllop, vilket ska bli hur kul som helst.

Möhippan ska äga rum i början på augusti och jag har planerat sedan i April. Då skickade jag ut förslag på vad vi kan göra, en inbjudan för att alla skulle känna sig speciellt utvlada etc

Men jag får inga svar. Jag har mailat och ringt men folk orkar inte bryr sig. T.o.m de tjejerna som är i vårt tighta gäng bryr sig inte. Visst det är lång tid kvar men det är under semestertider och det gäller att vara ute i god tid.

Det är inte det att bruden är impopulär eller sådant. Nu har jag fått höra på omvägar att det som jag har fixat inte duger... Har även kämpat som ett djur för att hålla ned priserna då många pluggar, är föräldrarlediga och så vidare.

SUCK! Det verkar som om allting blir fel. Dock vet/tror jag att bruden kommer att bli nöjd med dagen och det är väl ändå huvudsaken!

• Svar på tråden Dra hela lasset själv!
  • Sister of the Night

Inte duger? Vilka divafasoner!

Sen känns det förbryllande att folk i ett "tajt gäng" måste gå bakom ryggen på varandra och inte kan säga saker rätt ut (gärna på ett något trevligare sätt än att det tärnan kämpar med inte skulle vara bra nog).

Men om det som du säger är så att bruden är belåten så kan du kanske skaka av dig kommentarerna från gnällkompaniet?

• Ronilles!!!

Jo, det är ju hennes dag! Vi är ett tajt gäng på åtta tjejer men det är systrar och respektive på brudgummens sida som bitchar till det. Samtidigt vet jag att om inte jag hade fixat möhippan, vem hade då tagit tag i det?

Känns sådär att ännu inte veta vilka som kommer med tanke på transporter, mat och dylikt.

• Marskatt

Ge dem ett datum att OSA då, så vet du åtminstone efter det datumet hur många det blir. "Lura" dem lite...

• Brud 4 augusti

Stackare... så tråkigt, jag ska själv gifta mig i augusti och även om jag har tre tärnor så vet jag att en utav tärnor är den som får slita mest för att få ihop något... dessutom åker den ena tärna till australien i 4 veckor på onsdag och kommer inte hem förrän veckan innan bröllopet så det finns nog inte så många dagar att välja på för dem... Förstår att du vill hålla priset nere, det vill väl alla? Och om ingen annan har idéer eller är intresserade av att hjälpa till så har de väl ingen rätt att klaga? Nä, fy va tråkigt, hoppas det löser sig för er och hoppas att möhippan blir bra iallafall.
    Skickar lite *styrkekramar*

• Troll-P

Trist, fixade en gång en möhippa (för en riktigt god vän) där en tjej var emot nästan allt. Det var för dyrt, för tråkigt, för "roligt" m.m. Men man gör ju sitt bästa för att vara alla till lags och anpassade efter den tjejens åsikter. Tror du hon kom på möhippan... !? Så mitt råd är att göra en möhippa DU tror på.

Vad gäller att folk är dåliga på att höra av sig - tyvärr är det så (betyder inte att jag tycker det är ok!). Ta det inte personligt utan acceptera det och hitta dina lösningar för att få de svar du behöver. Ibland är ringa enda sättet att få de svar man behöver.

Lycka till!

• Ronilles!!!

Hej,

TACK för alla uppmuntrande ord-behöver det.

Angående OSA så hade jag satt ett datum men när endast fyra hade svarat så kände jag att jag var tvungen att påminna de andra. Bruden ska ju inte bli lidande.

Jag kan inte ge Er några detaljer om hippan för den blivande bruden surfar runt här inne men jag har gjort en möhippa som jag själv hade velat ha!

• kela81

att fixa möhippan är ett otacksamt jobb verkar det som...det skall alltid gnällas och så tycker jag.....(från de andra gästerna då ) Men skit i dem som gnäller och fixa med dem som tycker att du har gjort ett bra jobb.....annars så kan de ju fixa själv, men de kommer de ju inte att göra....tror inte att folk fattar vilket jobb det är att ordna allt!

• Ronilles!!!

Exakt, folk förstår inte vilket arbete det är att fixa allt.

Nu har jag kört mitt race, de som kommer de kommer. I don´t care!

• MrsMoreira

Kör på det du tror bruden kommer att gilla. Det fanns otacksamma människor med när jag skulle planera också, men det var bara att le snällt och fråga: Och hur skulle du vilja göra? Har du några idéer? Jag lyssnar gärna!

OFtast har de inga ideer utan vill bara klaga.

• littlepixiegrl - Mrs B

Troll-P: Måste bara fråga, blev så nyfiken....vad var det som var "för roligt"?? det vill ju jag göra! :)

• Västkustvigsel

Detta är nog tyvärr väldigt vanligt ..
    att människor klagar på det någon annan hittar på och ordnar till men att själva komma med förslag på någon aktivitet eller själva dra igång något .. ja det gör de inte.
    Tycker inte att du skall ta åt dig av detta som andra säger bakom ryggen på dig.
    Det viktigaste är att du känner att du har gjort ett bra arbete med din väninnas möhippa och att hon kan se tillbaka på den med ett leende.
    De av hennes nära och kära som inte kommer på din väninnas möhippa utan någon bra/hållbar orsak.. ja de kan inte göra detta ogjort i framtiden.

Hoppas att ni får en positiv och minnesvärd möhippadag/kväll

• Brud i Thailand....

Visst är det trist när det blir så!
    Arrangerade själv en möhippa för en vän som eg inte är mig så nära men ingen annan gjorde något. Men när jag hade ringt runt, kollat priser (försökte oxå hålla nere kostnaderna) och skickat ut allt så tyckte de tjejer som bodde i Göteborg att vi skulle vara där o skippade hela min planering. Då lade jag ner och bara var med på möhippan. Dock försökte jag göra det så roligt o trevligt för henne som möjligt. Trista var att Gbg-tjejerna inte hängde med ut på kvällen medan vi som kom utifrån hade en helkväll med bruden. TRIST!

• DeeDee

Ronilles
    Strunta i de som inte svarar eller beter sig oschysst. Det är bara massa illa använd energi och du verkar verkligen gjort vad du kan. Ni får en jättefin hippa även om ni bara är några stycken.

• Troll-P

littlepixiegirl - Mrs B
    :D Tjejen var bla emot att köra go-kart, partybowla, 5-kamp med sumobrottning mm. (Passar inte alla men definitivt hon som skulle gifta sig. )

Hade tjejen fått bestämma hade vi gått till ett spa och sedan ätit middag tillsammans. Punkt.

• Ronilles!!!

Så, nu var möhippan över... Dagen började bra med stor uppslutning. Men när vi skulle gå på salsakurs så drog sig fem ut, "det var ju så jobbigt" sedan så dög det inte åt alla vart vi skulle äta...

Ahhhh jag blir så ARG, varför kan man inte bita ihop och låtsas tycka om saker, ibland måste man bita ihop!

Kvällen blev bra och det känns skönt. Ett tag var jag dock riktigt ledsen. Men en sak är säker, när jag gifter mig vill jag nog inte ha en möhippa utan trevligt umgänge med middag och en utekväll istället!

Svar på tråden Dra hela lasset själv!