• Giiirly

Att ta ut en kopparspiral, frågor!

Satte i januari in en kopparspiral efter att ha fött vårat första barn. I augusti gifter vi oss o jag hade som tanke att ta ut denna innan bröllopet o resan. Min väninna sa att man kanske kan få blödningar efter att man har tagit ut den. Någon som vet? Det är ju i så fall inte jättelyckat :) men eftersom den är utan hormoner så kanske det inte händer något? Tacksam för svar! Annars så får jag väl vänta tills efter resan!

• Svar på tråden Att ta ut en kopparspiral, frågor!
  • emmtil

när jagtog ut min så fick ja min mens som vanligt och inga andra blödningar fik ja. Gick riktigt bra att ta bort den och kändes inte farligt mycke heller. Lycka till hur du än gör!

• Pyssetroll

Jag fick lite blödningar men mensen kom som planerat. tänk bara på att kanske ta ut den lite innan bröllop o resa eftersom man helst inte ska ha sex eller bada på 7-10 dagar efter ingreppet. man är nämligen extra infektionskänslig just då.

• Nyfiken gul , nu fru

man kan blöda ett par dagar efter man tagit ut den eftersom man är i livmodern o slidan o rotar lite...

men då det inte är några hormoner i den så har du mens precis som vanligt.

Tipset är att du tar ut spiralen i samband med din mens så nära bröllopet som möjligt så slipper du extra blödningsdagar...

• mian73

För mig hände inget konstigt när jag tog ut den. Blödde inget efter och fick min mens som vanligt.

• Orkid

Hände överhuvudtaget inget konstigt under eller efter uttaget av Cu-spiral. Gruvade mig innan pga minnet av insättningen (som var hemsk!!!) Mens som vanligt efteråt. PLUS ingen hemsk mensvärk!

Svar på tråden Att ta ut en kopparspiral, frågor!