• somsom

somsom är gift 070519

Hej!

Nu kommer även vår berättelse med bilder från vår bröllopsdag...

(Har väntat på fotogrfens bilder, men nu kan vi inte vänta mer!)

Dagen började med regn. Var med mina två brudnäbbar hos frissan på morgonen och gjorde vid håret, sminkade mej och satte i slöjan. Hon lockade och fixade även med flickornas hår.

Vid kl 12.00 ca var vi färdiga och vi skulle hem för att få i oss lite mat innan fotograferingen. Regnet öste ner. Men drygt en halvtimme senare spricker det upp och kl 14.00 när vi skulle fotas så är det strålande sol!

Vi fotas i nästan 2 timmar, och kör sedan i ilfart till kyrkan där vigeln började kl 16.00!

Andreas och jag möts av våra föräldrar som har stått och tagit imot våra gäster i kyrkan, samt delat ut kyrkprogramen.

Andreas går in och ställer sej, för att vänta på att jag ska föras fram av min far.

Klockorna börjar ringa och man känner en otroligt härlig känsla i hela kroppen!

Så tystnar klockorna och musiken börjar spela, dörrarna öppnas och man möts av en fullsatt kyrka av familj, vänner och bekanta!

När vigseln är över är det jättefint väder och våra gäster kastar ris och blåser såpbubblor på oss.

Vi åker en gammal Ford från 1926 till vår festlokal.
    Där blir det mer mingel och champange i trädgården, med fotografering av vår inhyrda fotograf.

Sedan väntade vår bröllopsfest.

Vi hade en fantastisk dag med alla våra nära och kära.

home.gamman.se/andreashelena/

Länken till vår sida om ngn vill titta!

Stor kram från Helena

• Svar på tråden somsom är gift 070519
  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Ni var jättefina!Fortsatt lycka till:):)

• jagärsåkär

Grattis Grattis!! jättefint!!

• 26maj2007

Hej somsom

Gud vad fina ni var!!

stort GRATTIS till er!

kul att äntligen få se bild på dig, har ju varit så nyfiken

Fortsatt lycka till

Kram

• pauspling

somsom: Jättevackert! Var har du köpt klänningen?

• 11 augusti

Somsom:

Stort grattis! Vad fina ni var.

Får man passa på att fråga om råd när det gäller tidsplaneringen för dagen. Har samma upplägg som ni, göra hår fram till 12, smink/lunch/påklädning till kl 13:30, fotografering kl 14, vigsel kl 16. Hur la ni hålltiderna från kl 16?

• somsom

Tack så mkt alla! Vad kul att höra!

26maj2007
    Ja, nu är nyfikenheten stillad hoppas jag!

pauspling
    Klänningen har jag själv ritat. Fick den uppsytt av skräddare i Helsingborg

11 augusti

Ska kolla med våra toastmasters. Var faktiskt de som mest höll i den planeringen. Det gick i alla fall snabbare i kyrkan än vad vi trott. Max 35 min. Tror sen att vi åkte från kyrkan vid strax innan 1700. men ska kolla upp det. Mitt tidsbegrepp den dagen är lite suddigt!

• pauspling

somsom: Ni är helt klart mitt favoritpar på BT so far! Så vackra! Härligt att se en så stilren och personlig brud!

• somsom

pauspling

Oh, tack sååå jätte mycket för den fina komplimangen!!

Lite så tänkte jag; att vara stilren och inte som alla andra! Så då gick det ju i lås

Tack än en gång, gulligt av dej. Tack!

Kram!

• Hobby

Jättefina, stort grattis och lycka till!

Vi gifte oss samma datum som er...

• somsom

Hobby
    Tack,

visst var det en bra dag?

Var gifte ni er någonstans? har du ngr bilder att visa?

• Hobby

Vi gifte oss i Järfälla kyrka.

Absolut helt underbart, allt gick bara så fort, så mycket planerande och så var allt över... Åkte till Marbella på bröllopsresa på söndagen och när vi kom fram undrade vi lite vad som hade hänt, det bara smällde till...

Det klarnade upp för oss också, men uhhhh vad det var kallt när vi skulle ta bröllopsfotona. Vi har inte heller fått dem än, albumet ska vara klara till midsommar.

Var gifte ni er?

Här kommer en länk till ett bildspel som vi knåpat ihop om du vill se.

www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m2350037.html

• Hobby

Visst är det kul att titta tillbaka på bilderna från bröllopet förresten, jag bara myser varja gång...

• somsom

Hobby

Hur har jag kunnat missa den tråden!?

Jätte vacker klänning, och fin bukett!

Häftigt med bildspel, kanske man kan få härma efter er sen när fotografens bilder kommer?

Jag blir aldrig mätt på att titta på bilderna från sin dag, vill bara ha mer och mer hela tiden!

Svar på tråden somsom är gift 070519