somsom är gift 070519
Hej!
Nu kommer även vår berättelse med bilder från vår bröllopsdag...
(Har väntat på fotogrfens bilder, men nu kan vi inte vänta mer!)
Dagen började med regn. Var med mina två brudnäbbar hos frissan på morgonen och gjorde vid håret, sminkade mej och satte i slöjan. Hon lockade och fixade även med flickornas hår.
Vid kl 12.00 ca var vi färdiga och vi skulle hem för att få i oss lite mat innan fotograferingen. Regnet öste ner. Men drygt en halvtimme senare spricker det upp och kl 14.00 när vi skulle fotas så är det strålande sol!
Vi fotas i nästan 2 timmar, och kör sedan i ilfart till kyrkan där vigeln började kl 16.00!
Andreas och jag möts av våra föräldrar som har stått och tagit imot våra gäster i kyrkan, samt delat ut kyrkprogramen.
Andreas går in och ställer sej, för att vänta på att jag ska föras fram av min far.
Klockorna börjar ringa och man känner en otroligt härlig känsla i hela kroppen!
Så tystnar klockorna och musiken börjar spela, dörrarna öppnas och man möts av en fullsatt kyrka av familj, vänner och bekanta!
När vigseln är över är det jättefint väder och våra gäster kastar ris och blåser såpbubblor på oss.
Vi åker en gammal Ford från 1926 till vår festlokal.
Där blir det mer mingel och champange i trädgården, med fotografering av vår inhyrda fotograf.
Sedan väntade vår bröllopsfest.
Vi hade en fantastisk dag med alla våra nära och kära.
home.gamman.se/andreashelena/
Länken till vår sida om ngn vill titta!
Stor kram från Helena