• Ellte

Lek med uppdrag för gästerna

Ska vara toastis på en väns bröllop i juli och kom på inatt att på ett annat bröllop jag var lektes en lek som gick ut på att dela ut uppdrag till gästerna under brudparets första år som gifta. Tex. "Du/ni ska under augusti månad bjuda herr och fru XX på picknick" och liknande. Minns dock inte alls hur själva leken gick till, nån som vet? Förslag på uppdrag?

• Svar på tråden Lek med uppdrag för gästerna
  • Lilla Li

Sök bland gamla inlägg. Finns många gamla trådar med massor av idéer.

• Ellte

*garv* Vad ska jag söka på för att hitta just denna leken tycker du? ;)

• Heleneli

Jättetrevlig idé tycker jag!

Vi var på ett bröllop nyligen där toastarna hade lagt ut lappar med månad och år på i servetterna. På en lapp stod det t.ex. "November 2007". I början av middagen berättade toastarna att det var en tävling och hade man fått en lapp hade man vunnit det fina priset att få göra något för brudparet. Sen gick de igenom vem som hade fått vilken månad och talade om vad priset var, typ kratta löv i brudparets trädgård, bjuda brudparet på middag, vara barnvakt och brudparets barn, se till så att brudparet får ett luciatåg osv...

• Ellte

Ja precis Heleneli det är så jag menar...fast jag har så väl för mig att det på den fest jag var var i form av någon lek/tävling/utlottning. Man kanske kan lägga lotter med nummer på under gästernas tallrikar och ha lottdragning under middagen :?

• Ellte

Underbart, tack! Vad sökte du på?

• Lilla Li

"uppdrag gäster år" skrev jag.

Svar på tråden Lek med uppdrag för gästerna