Chokladmousse tårta- går det att frysa?
Vi har beställt en chokladmousse-tårta till vårt bröllop.
Men hur blir det om det blir tårta över? Går det att frysa mousse eller är det helt kört?
Vore ju kul att kunna ta vara på det som blir över...
Vi har beställt en chokladmousse-tårta till vårt bröllop.
Men hur blir det om det blir tårta över? Går det att frysa mousse eller är det helt kört?
Vore ju kul att kunna ta vara på det som blir över...
mousse går alldeles utmärkt att frysa! kör på bara!
Jag har hört att man helst inte ska frysa mousse... kolla med en konditor för säkerhets skull. Inget ont till dig A:s wife, du kanske har råkoll? Tänkte bara ta det säkra före det osäkra.
jag gjorde en tårta med vit chokladmousse till midsommar och den skulle tom vara fryst å tas fram lite innan serveringen så det borde väl gå å frysa vanliga en tårta med mousse..
Jo, de går bra att frysa en moussetårta. Jag har jobbat med dessertbuffé... därav min kunskap om detta...
det går jättebra att frysa moussetårtor! (jobbar på café/bageri)
Ok, bra att veta!
Gifte mig i december-06, och har tårta kvar i frysen som vi tar fram lite av då och då... Chokladmoussetårta. Den går att äta, dock är sugarpasten ganska äcklig nu.
Men man kan lägga tårtbiten på sidan, och mumsa i sig det gottaste...
(Men man vill ju inte bjuda på tårtan, utan vi äter den bara när vi är själva, den ser ju inte snygg ut)
Sugarpaste ska man helst inte frysa.. När den tinar så smälter den.... Men den kanske är god ändå.....