• mammen

Konservburkar efetr bilen?

Jag hade tänkt fixa ett gäng konservburkar att hänga efter bilen på väg från kyrkan.Sambon tittade lite konstigt på mig och undrade nog om jag är riktigt klok i huvet.

Brukar man inte ha "skräp" hängandes efter bilen i Sverige? Jag vill piffa till bilen lite på ett humoristiskt sätt eftersom vi ska åka i vår egen bil.

Vi är inte så strikta och stela av oss, men om det är riktigt "konstigt" att göra så, så kanske jag avstår. Tänkte i så fall fixa burkarna imorgon nämligen...

• Svar på tråden Konservburkar efetr bilen?
  • Forsfors

har inte sett någon ha så i sverige, men vet inte om det är elelr inte är brukligt...

• mammen

Jag har väl sett för många amerikanska filmer...

• jocelyn

Alltså det är väl best man och tärnor som fixar såna där "hyss"...Men det var nog vanligare förr. Numer brukar utsmyckningarna vara mer i form av sidenband och bommor. I alla fall vad jag sett.

Vill du ha konserver efter bilen så ha det. Så länge de inte ramlar av och blir till trafikproblem så är det väl ingen big deal.

• mammen

Aha, på så vis. Då kanske det blir fjantigt att göra det själv?

• Saya

Kommer ihåg att mamma och pappa efter att de gift sig åkte iväg i en bil med en massa konservburkar på släp... och detta var 1983

• novali

Jag har sett många som har haft konsertburkar/drickaburkar efter bilen. Jobbade några år (under 2000-talet) med att arrengera bröllop och jag tror att det är ganska vanligt än. I alla fall i vissa delar av Sverige.

• nillalindroos.blogg.se

jag har oxå sett många som har det, tycker det är kul... Vanligast är väl dock att värdar elelr liknande gör det men som jag brukar säga, vill man ha något gjort får man göra det själv...

• Ab fab

När jag varit på bröllop har det ofta varit konservburkar efter bilen när brudparet lämnar kalaset. Det är inget brudparet har arrangerat utan det har varit vännerna som fixat

Svar på tråden Konservburkar efetr bilen?