• Lilla Li

Var köpa frackskjorta?

Vi har nu hyrt kläder till honom, han ska ha frockcoat och vi tycker det blir finast med frackskjorta till. Problemet är att han har en riktig tjurnacke, storlek 42 får han inte på sig runt nacken men sitter bra på kroppen - storlek 44 sitter bra i nacken men ser ut som ett tält på kroppen... Nu undrar jag - var köper man lättast en frackskjorta? Finns det i typ Dressmann-butiker? Lite finare herrmodebutiker? Eller bara där de har festkläder att köpa och hyra?

• Svar på tråden Var köpa frackskjorta?
  • pudan

Bor ni i närheten av Malmö? Frackskjortor finns i så fall på Nisses Herrmode nere vid Drottningtorget. Där kan ni säkert hitta nån som passar! Jag har inte kollat i Dressman och liknande men tvivlar på att de har.

I Lund tror jag det finns nåt som heter Frackkompaniet där de både hyr ut och säljer.

/Pudan

• Lena+Mattias=sant

Jag tycker ni ska gå till en riktig herrekipering för att han har en ovanlig storlek. Här i Göteborg hade jag tipsat om Holmens Herr.

• Josefin_U

shirtfactory.com vet jag att man kan beställa måttanpassade skjortor, likaså märket Sandström. Cavaliere har också bra smoking/frackskjortor.
    Har själv letat som en galning efter en gräddvit smoking- eller frackskjorta, men det görs helt enkelt inte. Konstigt, med tanke på alla (ink mig själv) petnoga tjejer! ;)

• Lilla Li

Ringde runt till flera ställen igår och kollade. Frackskjortor tillverkas tydligen inte i slimmade varianter. Så vi får helt enkelt ta den större storleken. Kanske syr vi in ärmarna på den, och sätter en säkerhetsnål i ryggen om det behövs.

Svar på tråden Var köpa frackskjorta?