• lind76

Hjälp mig med reductil,snälla!

Hej

Jag har under en tiden i början av året använt reductil i cirka 2 månader. De första 4 veckorna fick jag resultat av muntorrhet ch minskad aptit, men efter 4 veckor försvann det helt och effekten blev NOLL. Jag vet att reductil effekten försvinner efter ett tag,men min fråga är nu.
    Kan jag t dubbla tabletter 10mgx2=20mg?
    Jag vet att det står på förpackningen att man skall undvika att ta dubbla, men jag har inte råd att hämta ut nya med 15mg så jag tänker ta två 10mg istället. Har någon här erfarenhet av att ta dubbla reductil?Vore supertacksam för svar

• Svar på tråden Hjälp mig med reductil,snälla!
  • burken

Skulle aldrig våga mixtra med sådana tabletter utan att prata med läkaren som skrev ut tabletterna. Det är ju inte direkt Alvedon du tar.
    - Mitt råd; kontakta din läkare och berätta om dina problem.

• RoseLily

Jag har ätit Reductil i ca 8 månader nu, och gått ner ca 14 kg. Periodvis går det fort nedåt, men långa perioder står vikten helt stilla. Däremot känner jag på kroppen och märker på kläderna att det händer nåt ändå. Antar att kroppen behöver en "vilofas" emellanåt för att hänga med. Du bör undvika att mixtra med din medicindos, Reductil kan ju påverka bloctrycket.
    Tala med din läkare, du borde kunna få goda råd där.

• f.d. Svart brud

Nej, du ska INTE dubbla dosen. Mickla inte med en medicin som kan ge riktigt allvarliga biverkningar, utan prata med din läkare.

Har tagit både 10 mg och 15 mg. Första omgången gick jag ner 15 kg på 6 månader. Min läkare sa att effekten minskar i ungefär samma takt som biverkningarna. Reductil verkar tyvärr funka bäst på de som också får mycket biverkningar. När reductil inte längre hade effekt, så fick jag 15 mg utskrivet men den starkare dosen hade ingen effekt heller då.

• lillP

ni som använder reductil, kombinerar ni detmed diet och träning eller tar ni bara tabletterna?
    har ätit dem en månad nu och gått ner 5kg. än så länge har jag inte ätit någon speciell diet, men å andra sidan har jag inte ätit godis, chips etc och portionerna har minskat. orkar inte alls äta lika mycket längre. Tänkte dock att jag ska börja träna nu också, målet är 3ggr/vecka. MÅSTE verkligen gå ner mina kvarvarande 17kg tills det är dags att prova brudklänningar i början av nästa år...

• PennyJenny

Reductil ska ju kombineras med en livsstilsomläggning i form av ändrade kost och motionsvanor, annars kommer man bara att gå upp de förlorade kilona den dagen man slutar med tabletterna eller de slutar att verka.

lind76>>>Laborera inte med att ta fler tabletter än vad din läkare har sagt är okej. Reductil är recpetbelagt av en anledning, att dess biverkningar kan vara farliga och att man därför ska ha kontakt med en läkare som är medicinskt ansvarig. Bland annat så kan blodtrycket påverkas och om det sker utan kontroll eller att man själv börjar testa så kan det sluta illa.

Svar på tråden Hjälp mig med reductil,snälla!