• Saga med Nova

Jag vill INTE ha möhippa, måste man det?

Jag vill verkligen inte, jag skulle gärna vilja ha med alla tjejer & träffas med middag osv, men inte kläs ut, sjunga eller vad dom kan hitta på. Måste man ha den sortens möhippa? Hur säger man det? MAn vet ju inte vem som planerar den

• Svar på tråden Jag vill INTE ha möhippa, måste man det?
  • Klarityn

Nej det måste man inte. Säg det gärna lite försiktigt och "snällt" till en av dina vänner, när ni träffas. Och att du vill ha en trevlig middag med tjejerna istället. Jag tror nog dem kommer att förstå, huvudsaken är ju att man har trevligt. :)

• ulster

Jag har varit på flera jättemysiga möhippor där den blivande bruden fått ansiktsbehandling, massage, bli sminkad eller liknande. Sen en mysig middag hemma hos nån, eller picnic ute. Man behöver inte alls göra en massa pinsamma saker på stan. Kommer själv vara väldigt tydlig till mina vänner om att jag inte vill det.

• Limegrön

Traditionellt är det ju tärnan som fixar möhippan. Prata med henne om saken. Om hon inte fixar den själv, så har hon säkert koll på vem som gör det.
    Jag hade en jättekul hippa igår som startade med picknick, sen hem till tärnan (p g a regn) och vi hade lite fika och frågesport och sån´t, sen sminkkurs och dagen slutade på restaurang.
    De var alla införstådda med att jag inte skulle uppskatta att bli "runtsläpad på stan iförd slöja och juteväv"

• Kerin

Jag hade värsta utläggningen inför min tärna om vad jag absolut inte ville, så till den milda grad att jag var övertygad om att jag inte skulle bli hippad alls! Men det blev jag

• Ester W

Jag vill bara säga att min möhippa var en av de bästa dagarna i mitt liv, så tänk efter, det behöver inte vara att de skämmer ut dig. Jag fick blåsa glas på Rejmyre glasbruk, spela in en cd skiva(helt otroligt super kul)och sen avslutades kvällen med kareoke och grill + vin, cider mm. Säg inte ifrån en möhippa för det kan vara helt underbart kul om man har bra kompisar, det hade jag

• happily married

jag fick inte ens nån möhippa så MÅSTE ha en måste man ju inte.. men vill du ha en middag med tjejerna så tycker jag att du säger till om det :)

• Saga med Nova

Tack alla! Jag vill ju ha en, men inget som att sjunga in på CD osv, jag är för blyg & vill inte helt enkelt. Otacksamt kanske.. men vill gärna att alla träffas osv.
    Tack!

• bellas

Min svägerska gjorde väldigt klart redan från start att hon ville äta middag med oss tjejer och ta en drink - och inget annat!
    Hennes bästa kompis (Tärnan..) tog helt sonika och bestämde dag tillsammans med min svägerska och sedan bjöd hon in och vi hade en fantastiskt mysig kväll på restaurang tillsammans!

Lycka till, jag väntar med spänning på min!

//B

• Whirlie

Jag har aldrig varit på en "förnedringshippa", de hippor jag varit på har varit väldigt städade och anpassade efter bruden. En brud fick hoppa fallskärm -men det var hennes dröm. En annan fick chokladmassage och det var perfekt för en stressad nybliven mamma. En tredje fick kurbad av samma anledning. En fjärde fick chokladprovning och lazerdoome. Före champagne och godsaker, efter middag med valfri dryck. Däremellan lite aktiviteter och sist på natten drinkar och ev. dans/disko för de som velat. Någon har fått trollspö och älvvingar, men det tyckte hon var roligt. De andra var i princip inte utklädda alls. Bra kompisar känner av vad den blivande bruden tycker är roligt. Själv hoppas jag på mycket uppmärksamhet *ler*.

• margaux

Dina vänner vet säkert att du inte gillar den sortens spektakel... Jag har sagt till att allmän förnedring inte står på min önskelista! Det vet jag att mina gulliga vänner respekterar!

Svar på tråden Jag vill INTE ha möhippa, måste man det?