• lilleva

kidnappning, kläder o uppdrag

Om ett par veckor ska vi ha möhippa för våran kompis. Eftersom det bara finns ett datum som passar och blivande bruden vet detta, så finns det ingen möjlighet till att överraska henne. Vill ändå kidnappa henne på ett roligt sätt. Hon är ganska så blyg av sig och kommer aldrig ta på sig allt för galna kläder. Är det ngn som har några roliga tips på kidnappning o lite "snälla" kläder? Om ni har tips på lite snälla uppdrag/lekar som vi kan göra under dagen så tas det tacksamt emot också!!!

• Svar på tråden kidnappning, kläder o uppdrag
  • Smultronsommar

Åk till IKEA och sätt er i ett av de uppbygda rummen och säg till brudgummen att han ska säga att de ska till IKEA och titta på ny inredning/nya hyllor/ny arbetsstol/lite ny inspiration eller vad som tänkas kan behövas och han/de är för personer.

• jessisca

har hon någon favoritfärg? isf kan ni låta henne köpa billiga kläder i bara den färgen i "vanliga" affärer, så slipper d bli konstigt. jag fick göra detta, byta ut allt jag hade på mig till enbart rosa grejer (inkl. örhängen, halsband, klocka etc...) Även om kläderna inte köptes på second hand, utan typ Lindex o sånt, så såg jag inte riktigt klok ut, men mindre oklok än om vi gått på myrorna...

• lilleva

Ikea kan bli lite svårt, eftersom hennes sambo är världens sämsta på o ljuga. Hon kan läsa honom som en bok. Men hemskt rolig idé ! Det där med kläderna var ju grymt bra! Hon har i princip alltid på sig vitt eller svart, så det vore perfekt att bara låta henne handla rosa eller liknande. Tack!
    Ingen som har idéer på snälla uppdrag???

• Smultronsommar

Kan inte någon av er be henne följa med som smakråd till IKEA? Säga att någon av er i gänget funderar på att köpa "Eketorps" tresistsoffa men kan inte bestämma er riktigt, kanske "Bunkeflo" eller "Stensjö" skulle vara bättre... Då slipper ni nyttja den "öppna boken" ( ) och kanske lösa det själva?

Klädtipset ovan blir ju också ett suveränt bra uppdrag. Kan hon då även berätta varför när hon handlar kanske det går att få lite billigare? Vad vet jag...

Annars bra uppdrag är väl någon form av pyssel kort/smycken/lera (finns lera som man torkar själv)/keramik med mera. Borde passa någon som är blyg bra.

Eller om ni vill ha lite mer "offentligt" så har ju Liseberg en uppsjö av saker man kan nyttja, slå Uncle Sam exempelvis.

• Forsfors

Skicka ett inbjudningskort till henne till hippan och be henne infinna sig på en speciell plats vid en speciell tid den dagen, då tror hon att hippan kommer att börja då. Typ ett barnkalasinbjudningskort med texten välkommen på party,adress: sibyllagrillen på x-gatan kl 12.00...

men tji får hon, för ni kommer hem och hämtar henne flera timmar tidigare.

Svar på tråden kidnappning, kläder o uppdrag