Min härliga hippa!! :-D (lång berättelse)
Jaha tjejer, här kommer den långa berättelsen om två härliga dagar i mitt liv!!
Jag rätt pirrig i fredags och kände på mig att något var på G. Nojjig som jag är var jag mycket noga med att se om han låste dörren på kvällen, vilket han inte gjorde, så jag låste istället! Han skrattade åt mig och tyckte jag var söt som var så nervös. Jag sov med linne på mig och ställde klockan på 7.50. Vi hade planerat att åka iväg på utflykt kl 9 och han tyckte att jag ville gå upp på tok för tidigt. Nåja tänkte jag, jag vill vara beredd!
Jag vaknar på lördag morgon, tittar på mobilklockan: 06.43. Kände mig pigg, så jag gick upp. Till min förvåning vaknade sambon också. Gick förbi ytterdörren, som var UPPLÅST! Tillbaka till sambon som låg kvar i sängen - "Duuu, dörren är upplåst!"
I alla fall, till slut gick jag in i duschen (efter att ha låst ytterdörren), när jag kom ut igen var den upplåst. Klädde mig snabbt och la mig i sängen och myste med sambon när jag hör något från hallen. "Tyst!" sa jag. Två sekunder senare hör jag att någon kommer och går i lägenheten. "Helvete!!!" är det enda jag får ur mig innan sambons 4-åriga systerson kommer inrusandes i sovrummet och sprutar på mig med sin vattenpistol!! (de bor 40 mil ifrån oss)
Jaha, då var det dags då, tänkte jag. Och så ser jag min blivande svägerska i vardagsrummet! Ser på min mobil som är 07.58, men när jag tar på mig armbandsuret är den 08.59 - sambon har ställt om min mobilklocka så att jag inte skulle vakna för tidigt!
Nu börjar dagen!
Jag får en ledtråd som ska leda mig till ytterligare en som ska vara med under dagen. Jag löser uppgiften fort och vi plockar upp tjej 2. Får en ny ledtråd som jag också löser med en gång. Hittar där tjej 3. Ny ledtråd - ny plats - tjej 4.
Tjej 5 hittas på ännu en ny plats och på den sista platsen, med fantastisk utsikt över hela stan hittar jag en fantastiskt vackert uppdukad frukost tillsammans med tjej 6 och 7!
Äter frukost och dricker skumpa, får berätta om mitt första möte med var och en av tjejerna.
När det är klart får jag mina två första uppdrag. Jag får en kamera och ska under dagen fota olika givna saker. Först ska jag fota hur min sambos kyssar smakar...! Och så får jag 100 kr som jag ska handla för: något blått, nytt, gammalt och lånat. Som jag ska ha med/på mig på bröllopsdagen! På 1 timme!
Hittar snabbt näsdukar för 10 kr i en butik, vidare till nästa. En secondhandbutik där jag hittar ett hänge med tre hjärtan på för 25 kr och en trasig brosch. Jag ler mitt finaste leende för kassören och förklarar mitt uppdrag. Frågar sen om jag får köpa hjärtana för 30 kr och då få låna broschen. Självklart säger han! Så nu har jag 60 kr kvar och bara något blått kvar att köpa. Fotar uppdraget och får under dagen flera nya saker att fota: hans städteknik, vi om 40 år, vår framtida drömsvärdotter/son osv.
Hittar en söt speldosa som spelar "Here comes the bride" när man vevar på den. Den har blå bakgrund och ett brudpar på. 79kr... Förklarar mitt läge för tjejen i kassan som ler stort och säger att självklart får jag den för 60 kr!
Mission accomplished!
Nu hoppar vi alla in i bilar och tyvärr börjar det regna. Mobilsamtalen mellan bilarna får mig att förstå att de blivit tvugna att ändra planerna pga regnet. Vi kör en bra bit tills vi slutligen hamnar hos en av mina vänners lantställe. Där packas bilarna ur och jag får höra att vi ska spendera natten där! Kul tänkte jag som bara trott att det skulle vara en endags-aktivitet!
En härlig lunch dukas fram och sköljs ner med vitt vin. MUMS! Sen får jag klä av mig allt utom trosorna och ta på en morgonrock. Jag leds in i ett rum i huset där massor av ljus är tända, en massagebänk står uppställd, rogivande musik i högtalarna och ett bord med oljor, krämer och annat! Min syster och en av tjejkompisarna står där och välkomnar mig till "Spa Dalarö" . Jag får en timmes helkroppsmassage av min syster som är utbildad, därpå följer en en timmes lång ansiktsbehandling av min vän hudterapeuten! Gissa om jag kände mig bortskämd!! Var alldeles mör i kroppen efteråt, men fick veta att det var bara att klä på sig igen, för nu skulle vi iväg i bilarna. Åker en bit och kommer till ett ställe där tjejerna har hyrt en vedeldad bastu vid havet!! Vi badar bastu och simmar i havet i en timme!
Tillbaka till huset där vi lagar middag och har roligt. Får frågor om mig och min blivande som han redan svarat på. Lyckades pricka in rätt många svar!
När middagen var undanplockad och berusningsnivån började höjas kom nästa överraskning - fram plockas ett playstation, med SINGSTAR!! Jag som inte kan sjunga en ton rätt!
Nåja, med lite vin i kroppen så gick det med och vi fick många hysteriska skratt och galna bilder!
När klockan närmade sig två kände jag mig alldeles färdig och det var dags för sängen. Då kommer den sista överraskningen - "Det är väckning imorgon klockan 7". Jag som trodde att möhippan var över!
Vaknade trött av väckarklockan, åt frukost i ett dvalliknande tillstånd. Blev ombedd att klä mig i oömma kläder, sen åkte jag och tre av tjejerna iväg i bilen. Efter 15 minuter kom vi fram till ett stall!! Jag blev fullständigt överlycklig när jag insåg att jag skulle få rida!
Iklädd en helsnygg western-mundering med chaps och allt, gjorde vi iordning var sin häst (jag fick de snyggaste och coolaste grejerna - riktiga westerntyglar och stjärna på tränset!!! ). Iväg på 1,5 timmes ridtur i skogen. Min lycka var gjord. Jag kunde inte sluta le! Ridning är det absolut bästa jag vet!!
Sen, klockan 13 på söndagen, var möhippan slut. Ridningen var klar, vi hade packat ihop oss igen och satt i bilen på väg tillbaka till stan.
Jag var i extas!!! Började gråta när jag skulle tacka tjejerna för en fantastisk helg där jag bara blivit bortskämd och de inte gjort någon förnedring, som de vet att jag ogillar.
Det här blev låååångt, men det var svårt att förkorta. Vill ju berätta allt!
Ni som har era möhippor framför er - njut, det är underbart!!
Om 6 veckor är vi gifta och känslan jag har i kroppen nu är en av de bästa jag någonsin haft!!