• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • Baskern

Jag gick på ren kur i över två veckor, tror inte det var tre veckor, men ca två och en halv vecka. Gick ner ca nio kg tror jag. Sen är det ju vätska också, men ändå.

• bambibloggagratisse

Baskern, hur länge höll du vikten?

Jag körde ren kur i ca 3 veckor... och det var i Juli. Håller fortfarande vikten (totalt gått ner 7 kg).

bambi.bloggagratis.se

• helenaoandreas

hej hej alla tappra.
    har nu försökt det mesta men ingenting händer. väger väl egentligen inte så mycket för mycket men 8-10 kg mindre hade ju inte varit helt fel. har läst en del om denna metoden men undrar nu hur mycket kostar den och vart får ni tag på det. har sökt lite på nättet men inte hittat något svar.
    tack så mycket på förhand

• Baskern

Hur ofta väger ni er? Går ni till en konsulent? Själv går jag inte till någon konsulent.

Bambi: Jag höll vikten i några månader, sen så under sommaren blev det väldigt mycket dålig mat, mycket snabbmat, chips och godis. Så då gick jag upp, men jag hade inte en särskilt bra sommar, så det blev mycket tröstätande. Vad kul att du lyckats hålla vikten! Jag har funderat lite på det där med vätska, hur mycket vätska är det som försvinner?

helenaoandreas: Gå in på wwww.cambridgekuren.se och leta efter en konsulent nära dig eller beställ på www.viktklubben.net/Webasp/index.html.

• Kat74

Nya Goldy - jag tror jag känner igen dom där hattarna som toastmastrarna har på sig... jo nu kommer jag ihåg vart jag sett dom. Dom står ju på mitt kontor

• Sillbritt1

Hej alla!
    Nu har jag äntligen börjat! Första dagen idag och jag klarade tom att följa med till Mc Donalds på lunchen utan att bli tokig!

Jag köper från Viktklubben, precis som Baskern har som ett exempel ovan, men jag åker dit o handlar på deras öppettider(på väg mellan hemmet och jobbet). Har ingen konsulent, utan klarar mig själv och genom att läsa på detta forum.

Jag hoppas så att det skall gå bra för oss alla!
    Uppmuntrande att höra att Bambi behållit sin vikt! Har du gjort något särskilt?
    Hur går det för Dree?

• Zezan

Börjar med Cambridge idag..Lite nervös för hur det ska gå, men jag e taggad!! Vill så gärna gå ner mina 10 kg.

Tycker det verkar vara lite tyst här nu, lite tips och ideér är välkomna!! =)

• Sillbritt1

Hej Zezan! Förstå att du är nervös, det var jag med! Är nu på dag 7, allt går bra. Inte alls så jobbigt som jag befarat. Jag hade satt som mål att hålla på 2 veckor, men just nu känns det som om jag kan fortsätta, utan problem! Sporren är ju vågen. Kan inte låta bli att väga mig varje dag... Tyckte nog att 2-3 första dagarna var värst, men inte sååå jobbiga som jag trott, ändå. Glöm inte att dricka allt ditt vatten! Det hjälper! Lycka till idag och låt oss veta hur det går!

• Zezan

Första dagen idag..gått mkt bättre än jag trodde det skulle göra! Men det var jobbigast när man kom hem och visste att det fanns hur mkt gott som helst att smaska på! Men jag har inte rört något annat än mina milkshakes.. min favorit har blivit choklad/mint, så god den e!
    Nu ska jag dricka lite vatten och sen kolla på tv! Ny dag imon =)

• spanska flugan

hej!

jag tänker köra Camebridge kuren under hösten nu och hoppas att det finns plats för mig i denna tråd!

har ett startklart peket framför mig men har ätit frukost som vanligt så jag kör lunch + middag idag och sen resten rent så länge det går bra - men räknar med åtminstone en månad.

Det svåra kommer bli då vi har möten kvällar på jobbet, då vi får gäster samt vid bjudningar med middag! Aja, får väl fuska lite kankse... För detta är ngt jag vill hålla för mig själv! Har så många "nära" som jobbar inom sjukvård och hälsa som skulle bara tjata ner mig! Detta har JAG bestämt nu och kommer inte orka med omgivningens pekpinnar .-o!

är det fler som "mörkar"?

Jag vägde i alla fall ÖVER 90 kg i morse efter morgonkisset typ 90,1 och är 174 ca .

har inte hunnit läsa så mycket i tråden men kommer behöva den att skriva av mig i!

Nu ska jag börja klunka vatten !

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7