• succubusan

Barn efter p-piller

Jag undrar hur det funkar det här med att bli med barn efter lång p-piller anvädning.

Jag har ätit p-piller i 13 år, aldrig haft problem med det.

Jag har en liten dröm om att bli med barn på bröllopsnatten , vi gifter oss 21 juli i år.

Vi funderar att jag inte ska äta mera p-piller nu (har denna v mens så just nu äter jag inte)

Chansen att bli gravid på bröllops natten efter slut med p-piller nu finns knappast men tanken känns bra:)

Hur länge "brukar" det ta att bli gravid efter p-piller användning?

Har fätt för mig att det tar 3 mån upp till 1 år ungefär att bli med barn...

allt är förståss realtivt och väldigt väldigt olika..

Nån som kan "leda" mig lite..?

• Svar på tråden Barn efter p-piller
  • Louise14

Hmm, jag kan kanske itne hjälpa dig så mycket på traven, mer än att säga att det tar inte alltid så lång tid som man förväntar sig efter pillerstopp. Själv fick jag min första pillerfria mens några dagar försent och sedan kom den aldrig tillbaka pga graviditet!

Dock kan det vara problem att få tillbaka sin regelbundna mens eller sin ägglossning efter piller, men har ingenting att göra med hur länge man har ätit, utan på sin egen kropp.

Tror att medeltiden för att bli gravid ligger på 7 månader, men då skall man räkna in dessa ( stackare) som får försöka i flera år...

Men jag önskar dig all lycka till!!!!! Min kompis blev gravid på första försöket, på bröllopsnatten, så visst finns det hopp!

Svar på tråden Barn efter p-piller