• Brud 070707

När öppna presenterna?

Som rubriken låter när ska man öppna presenterna?

På festen eller dagen efter??

• Svar på tråden När öppna presenterna?
  • Blivande Fru Ljung

Vi ska öppna dom dagen efter i lugn & ro. Många kan nog tycka att det är lite trist och sitta och titta på när vi öppnar presenterna, lätt att det kanske blir stressat oxå.
    Men det är er dag - ni gör som ni vill och passa er.

• Elisabet hjärta Christian

vi kommer också öppna dagen därpå. det är kanske inte så kul att sitta och titta på när någon öppnar paket.

• tree

vi koomer att öppna presenter dagen efter vid frukost

• 2B Mrs Duveskog

Vi kommer att öppna vid frukost dagen efter och sedan har vi bjudit in gästerna till mina svärföräldrars trädgård vid lunch så att de som vill får komma o dricka lite kaffe med oss och se på vad vi fått. Vi har inte krävt någon OSA för detta eftersom vi inte tror att alla vill komma och att det är väldigt "casual". Men vi tyckte att det var en bra idé då vi också har en massa långväga gäster som vi träffar väldigt sällan och detta ger oss chansen att prata lite mer med dem kanske... /2B Mrs Duveskog

• amira

Vi hade presentöppning dagen efter bröllopet på brunch. Skönt att kunna öppna i lugn och ro samt att man slapp ta tid från festen där vi hellre ville dansa.

• tree

2B Mrs Duveskog
    vi ska göra nästa samma som er.. efter presetnöppningen ska vi till en strand för en bbq lunch med kubb etc för att vara med våra gäster som har räst från långt bort (och alla andra) som vill följa med...

• regndroppen

Utan tvekan dagen efter. Man vill hinna med så mycket under kvällen och att öppna presenter är inte en utav sakerna, jag lovar dig.

Vi öppnande dem dagen efter vilket var jätte lyckat. Alla som ville fick träffas igen och fika och prata om gårdagen.

Det rekomenderar jag varmt!

• kentfantast

Dagen efter! Partykiller på bröllopsfesten.

• janson77

Dagen efter !! Helt klart !!

• MKD

Hej, var på min kusins bröllop.. Alla de närmaste var bjudna på brunch dagen efter och paketen öppnades i lugn o ro, alla gjorde vad de ville, barnen lekte, vi andra pratade o va så glada. Det blev verkligen jättemysigt!!

Kan rekommenderas ;)

• SvensBrud

Syrran och hennes man gjorde så, öppnade presenterna i avskildhet dagen efter. Men gissa om många var besvikna. Man vill se den glada reaktionen hos mottagaren och en del hade gjort nåt speciellt med presenten eller skrivit något kul men där effekten försvann eftersom de satt där ensamma. Jag tycker nog att ni ska öppna när givarna finns på plats. Det känns lite snopet annars. Men ni kanske kan öppna i ett par omgångar, inte allt på en gång. Eller så kan man öppna på festen men valfritt för gästen om man vill vara med då. Ställ upp presenterna på ett presentbord och låt gästerna titta på gåvorna när de har tid och lust under kvällen.

• maria070630

Vi gifte oss i lördags och vi hade presentöppning igår (måndag) kl 18 och alla som ville fick komma och käka lite lättare mat och vara med vid öppningen. Vi hade ganska mycket kuvert men det var roligt ändå. Vi valde bort dagen efter pga baksmälla (ev..kan uppstå hos vissa) trötthet (hos brudparet och en vilja att vara ensamma) samt att lokalen skulle städas av våra föräldar....Bara mina tankar,

• Tjolahopp

Gifte mig i Lördags Vi öppnade inga presenter under middag och fest. Man fick lägga presenterna på ett bord. Vi öppnade de dagen efter och tackar genom tackkort samt ringer de flesta! Tycker det är tråkigt att öppna under kvällen så detta passade bäst för oss! Åh, vad kul för er som har det kvar!!! Bästa dagen! Men ta vara på den för det går så fort allting! Ha det så kul!

• Krabbolina

Efter all mat har intagits för jag känner på mej att våra gäster vill se när vi öppnar just deras present.

• Lilla Li

Vi öppnar dagen efter. Vi har bara önskat oss bidrag till bröllopsresan, men vissa kommer ge något litet ändå. Så det öppnar vi dagen efter när vi är hemma i lugn och ro.

• jagärsåkär

Dagen efter i lugn o ro eller med bara närmaste familjen. Så slipper ni lotsas bli jätteglada inför varje present + döda festen.

Vi löser det smidigt genom att önska oss möbler som inte kommer transporteras till festlokalen utan finnas kvar i butiken.

• kentfantast

SvensBrud:

Varför utgå ifrån att det blir en glad reaktion?! Man vet ju faktiskt aldrig det...

• Lena+Mattias=sant

Vi öppnade på festen men då hade vi ett fåtal presenter för de flesta hade gett bidrag till bröllopsresan och då blivit uppskrivna på ett kort.

• cafebi

Jag har skrivit på vår hemsida att eventuella presenter får gärna slås in i cellofan för att övriga gäster skall kunna se vad det är, för vi tänker öppna dom dagen efter. Dit så många som vill är välkomna. Vår dotter fyller två år den dagen oxå, så vi firar henne samtidigt.

• helenrik

Två av gästerna kommer att under kvällen öppna alla packet så att alla kan få se.

Svar på tråden När öppna presenterna?