• Baby_jo

Vilken tid ska möhippan börja? Hur mycket ska man ha planerat? Hjälp!!

Jo jag håller på att planera min systers möhippa...( har aldrig själv varit på en så det är ganska knepigt) Min plan är att vi ska träffas vid tolv så alla är utvilade. Då ska vi vara på utmaningarnas hus i cirka två timmar. Efter det ska bruden få sjunga in en skiva, en låt till hennes blivande man. Vi kommer sedan ha en picknic där det sker ett mord som vi måste reda ut och ta reda på vem mördaren är. När mordmysteriet är löst ska vi gå ut någonstans. Hur ser detta ut? För mycket eller för lite planerat? Och tiden.... är det för sent eller för tidigt? Tacksamm för alla tips och hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Vilken tid ska möhippan börja? Hur mycket ska man ha planerat? Hjälp!!
  • Tina81

Tycker de låter super kul hade gärna gjort de på min möhippa. De här med "mordet" var hittar man den aktiviteten? tyckte de lät super kul.
    12 är väl rätt lagom speciellt om man ska ut på kvällen.

• Baby_jo

Vad skönt att höra... När det gäller mordmysteriet så är adressen: www.svenskamordmysterier.se där kan du beställa ett manus som inkluderar alla på festen. Tack för svar!!

• PennyJenny

Tycker det låter som trevlig tid att starta, är inte så mycket för heldagarsmöhippa. Och lagom med aktivitet, man ska ju hinna mysa och umgås oxå.

• Joleen

Låter som en toppenmöhippa! Den kommer bli lyckad, lagom lång och mycket uppskattad, det är jag säker på!

• DeeDee

Tycker också det låter som en jättebra planering. Jag tror att om man känner bruden ifråga så kan det inte bli annat än bra.

För den som orkar läsa kan jag berätta om en riktig misslyckad möhippa som jag var med att planera.
    Jag o mina kompisar var bjudna till ett bröllop av en studiekamrat (bruden). Vi var ett stort gäng som umgicks och det var eg killarna i gänget kände bruden. Vi var ganska unga o jätteglada att bli bjudna - hade absolut aldrig varit med på möhippa men visste att det var vi som måste ordna, annars blev det inget.
    Vi (4 tjejer) hade planerat kidnappning, vattenskoteråkning (inkl väldigt snygg intruktör), strandpicknick, och sedan laga och äta middag hos en av oss. Till middagen hade vi också bjudit in killarna som var de egentliga kompisarna (ja vi tyckte då att det var en god idé).
    Dagen före fick vi veta att bruden hade genomgått ett mindre ingrepp på känsligt ställe som innebar att hon inte fick vara i vatten. OMPLANERING! Det fick bli ost o vin i en slottspark i norra Skåne o sedan middag enligt plan.
    När vi skall hämta henne har hennes blivande svallrat så hon sitter o väntar på oss med väskan packad. Vi åker iväg norröver o när vi packar upp osten o vinet (det var bokstavligen bara ost, vin o kex - vi var inte så välplanerade). Visar sig att hon fått ngn medicin som innebär ingen alkohol. Hon HATAR dessutom ost. Vi är i parken lite o åker sedan till lägenheten där middagen skall hållas. Vi hade planerat ganska mkt alkoholbaserade saker typ fyllt vattenmelon m vodka. Bruden kan bara dricka ramlösa. Middagen lagas o det visar sig inte vara den bästa idé att ha bjudit sex ytterligare gäster för då blir matlagningen en ganska kaotisk historia (bidrog nog att vi som lagade maten m glädje åt "vattenmelon").Bruden ligger på soffan o vilar. Sedan kommer killarna. Middagen blir jättetrevlig. Bruden uppskattade nog middagen men det är ju inte alltid det lättaste att vara den enda nyktra personen på en middag så hon gick hem kl 10. Vi andra fortsatte ut på stan o var ute o dansade hela natten. Nu skrattar vi ganska gott när vi berättar denna historia men ärligt talat så kändes det inte så bra dagen efter.
    Bruden höll dock god min o på bröllopet när ngn frågade hur möhippan varit så sa hon "jättemysig".

• hösttoastmaster

Har en fundering ang mordmysteriet? Hur lång tid lägger man på enbart det? Under en middag, under lunchen eller under hela dagen? Ska "gästerna" fått sin roll innan, och blivande brud på morgonen, eller hur fungerar det rent praktiskt? Annars tyckte jag det lät som en jättebra idé!

• hösttoastmaster

Hmm, ingen som har testat?

• Tina81

du måste skriva hur möhippan gick sen när ni e klara med den och berätta. sååå nyfiken :)

Svar på tråden Vilken tid ska möhippan börja? Hur mycket ska man ha planerat? Hjälp!!