• Saga med Nova

Hur hitta band som spelar på bröllop?

Hur letar man efter det liksom? Står inget i våran telefonkatalog

• Svar på tråden Hur hitta band som spelar på bröllop?
  • Sara o Per

Vart bor du någonstans? Om du bor göteborg/uddevalla trakten så känner min sambo flera stycken och spelar i det.
    Annars skulle jag råda dig att kontakta ex. fritidsgårdar, det finns många bra och duktiga nya band där, eller ringa till kultursekreterare i kommunen, och söka på internet - där kan man få upp mycket. Tror även att det finns under branschregistret här på BT. Lycka till i ditt sökande!

• Saga med Nova

Bor mer åt Borås hållet.. kanske långt för dom?

• tress

Har du nån mail jag kan maila?

• Sara o Per

Min sambo kom med ett till tips, ring till lokala krogar och fråga om de vet några bra band! För krogarna brukar ha bra koll på sånt.

• Majsan_älskar_Martin

Ett tips är att gå in på www.artistbanken.se. Klicka på coverband om du vill ha ett band och trubadurer om du vill ha det. Är du sedan intresserad av ett band/trubadur så kontakta bandet direkt och fråga om priset. Ofta har de utsatta priserna på ett band stort spann vilket kan bero på om det är kontant betalning, faktura, ett kvällsgig eller en veckas after ski. Det kan därför stå att ett band kostar mellan 8000-30000 kr. De flesta artisterna på artistbanken har hemsidor så att du kan gå in och bilda dig en egen uppfattning. Ett annat tips är att läsa igenom trådar som berört detta ämnet tidigare.

• zukigirl

Issm:
    Jag tar gärna emot tips på band i dom trakterna. Bor precis mitt emellan! Vore jättegulligt om du ville maila mig med! zuki_girl68@hotmail.com

• Sara o Per

Zukigirl - jag mailar dig någon dag i veckan då m2b är hemma eftersom det bara är han som har kollen! :)

• sannif

sara o per : jag skulle gärna vilja ha lite tips från dig på band som spelar i uddevalla.jag ska gifta mig i ljungskile i juni och behöver ett band.

• Aniara4
    sannif skrev 2013-01-06 15:30:30 följande:
    sara o per : jag skulle gärna vilja ha lite tips från dig på band som spelar i uddevalla.jag ska gifta mig i ljungskile i juni och behöver ett band.
    Det kan bli svårt eftersom tråden är 6½ år gammal och Sara o per inte är medlem längre.
Svar på tråden Hur hitta band som spelar på bröllop?