Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

jag är så bäst/snål haha

vi hade 35 gäster, kyrkbröllop och hela kalaset kostade 8900 kr!!

Vi gjorde mycket själva, utnyttjade kontakter, fick mycket hjälp och vi fick många poster betalda i o med hjälpen...
    Det var en del som mer än gärna ville vara med o betala en slant för bröllopet..

Så vi fick fotografering + underhållning betald - det hade kostat oss ca 4500 kr om vi betalt det själva..

• Nyfiken gul , nu fru

lightfish

Jag var på ett frackbröllop en gång med 150 gäster o många hade långt att åka så en del fick övernattning..

det bröllopet var inte kul... stelt, tråkigt, dyr mat o snålt med mat, många var hungriga efter några timmar o något mer att äta fanns inte..
    Brudparet glittrade o glimmade för åtskilliga tusenlappar - dansade brudvals, kastade brudbuketten och åkte sin limo till hotellet. Kvarvarande gäster hade inget mer att göra då ingen underhållning fanns utom en cd-spelare med en pärm cd-skivor (best of .. mr music osv.. )
    Fri sprit och rätt okej gäster..

men allt annat var inte det bästa...

Jag hade nog hellre sett brudparet i jeans o ätit varmkorv runt hörnet än att lägga ner x tusen som gäst på ett bröllop jag ångrade att jag åkte på...

Svar på tråden jag är så bäst/snål haha