Inlägg från: lightfish |Visa alla inlägg
  • lightfish

jag är så bäst/snål haha

Jag är ledsen men jag hoppas att ni som har så billiga bröllop har låg klädkod så att gästerna bara kan ta nåt de har hemma samt att de inte har resväg?

• lightfish

Det handlar inte om graden på hur fin maten är eller allt runt omkring men som gäst tycker jag att man kan förvänta sig att det finns en tanke bakom allt. Att man ansträngt sig om gästerna t.ex haft lång resväg eller om man har speciell klädkod.

Visst kan man bjuda på korv med bröd men så får man nästan förvarna om det så man vet. Tanken är väl inte att man ska bjudas in för att betala brudparets bröllop?

Alla har väl förväntningar när man går på bröllop?

• lightfish

Det handlade inte om pengar, men allt går ju givetvis att missförstå så här över det skrivna ordet. Jag sa TANKE, inte PENGAR.

• lightfish

Ni är hemskt roliga som hänger upp er på pengar själva.... ;) Det är ju ni som tjatar om pengar, inte jag. Jag menar att man kan få ett väldigt fint bröllop trots små medel men att man kanske kan anstränga sig trots det?

• lightfish

Det är ju så lätt att diskutera med dig när du inte tar in andra vinklar och åsikter än dina egna :D *ironin flödar*

• lightfish

2007-07-10 08:47 @nn@1

"... hmm det är sånna som du som gör att barn får skev uppfattnng om pengars värde"

I rest my case.... Tydligen är det här en öm punkt eftersom du bara maler om saker du inte har en ANING om :D

Svar på tråden jag är så bäst/snål haha