• madlin

jag är så bäst/snål haha

Vi har verkligen försökt snålat så gott vi kunnat då vi hoppar över ett år (skulle gifta oss 080808 men gifter oss redan nu i Augusti istället) så vi hann ju inte spara ihop till den egentliga tilltänkta budgeten.

Vi blir ca 35 stycken och budgeten ligger på 30.000 just nu. Och då är det buffé, snittar/tilltugg, snacks, vickning, alkohol, personal. Fotograf, kläder, ringar. Ja det mesta utom själva bröllopsresan då.

Förstår inte hur ni får ner det så pass, duktiga ni är!

• madlin

lightfish: om de nu handlar om att de ska vara en tanke bakom allt, vad har de för roll hur mycket man lägger ner på sitt bröllop. 10.000 eller 200.000? Man kan mycket väl ha ett lika välplanerat bröllop oavsett?

Jag förundras hur folk tänker. Pengar är inte allt i allas ögon, hoppas jag - för då blir jag mörkrädd!

• madlin

lightfish: Förstår inte riktigt var du vill komma med detta? :/

Okej, då formulerar jag om mig då.

Bara för man lägger 10.000 istället för 200.000 på bröllopet, har man olika tankar då? Bröllop är väl ändå bröllop?

• madlin

lightfish: men alltså.. vad säger det att man INTE anstränger sig om man har håller låg budget? Fattar inte. Småsaker och annat man fixar till bröllopet behöver inte bli så dyrt...

Hänger inte upp mig på pengarna, utan begriper inte vart du vill komma med ditt utlägg i denna tråd att de skulle vara "sämre" på något vis för gästerna. Måste man alltid ha så höga krav förresten?

Svar på tråden jag är så bäst/snål haha