• @nn@1

jag är så bäst/snål haha

jisses.. ska ju ha ett litet bröllop bara vi och vittnen och så prästen då så klart.. nu har jag fixat en klänning..(ganska maffig sådan med långt släp och broderier på osv kanske lite för mycket för ett minibröllop men men)jag har bokat tid för hår/smink hjälp med klänningen och finkläder+skor till mig och min son (gubben får fixa sitt själv faktiskt) dessutom har jkag fixat bukett .. jag har fixat allt utom ring och gubbens kläder och allt detta till en nätt summa på 4250!!! då är även sommerskan betald för ändringar a klänningen.. SHIT va jag är bra påå det här med att spara in.. =)

nä men seriöst.. nån mer som är lite halv snål som jag? vad kommer erat lilla bröllop kosta?

• Svar på tråden jag är så bäst/snål haha
  • Rosenlarv

Vårt bröllop kommer kosta under 8000 som det ser ut nu. Kläder, bröllopssvit, fest + mat + alkohol för 60 pers, ring, dekorationer, inbjudningar och fotografering inräknat!

• FruÖlandstok

Rosenlarv
    Jisses.. hur gör ni alla? Vi som snålat å snålat å vi får ner det till 20 000 ungefär.. Vi har bjudit 50 pers ungefär..

• Rosenlarv

Ölandstok: Ojoj, jag vet inte hur vi gör, förutom att vissa saker kommer vi att få av andra. Men det mesta hänger nog på att det inte KAN gå över 8000, för att vi helt enkelt inte kommer att ha mer pengar hade tur och hittade billig festlokal, kan hänga mycket på det

• FruÖlandstok

Rosenlarv
    Visserligen lägger vi "endast" 10000kr på själva festen.. sen är det det kläder å ringar för resten.. men det är som du säger.. från början hade vi en annan räkning men så fick vi lite mer pengar så då tänker man om lite lite..

• madlin

Vi har verkligen försökt snålat så gott vi kunnat då vi hoppar över ett år (skulle gifta oss 080808 men gifter oss redan nu i Augusti istället) så vi hann ju inte spara ihop till den egentliga tilltänkta budgeten.

Vi blir ca 35 stycken och budgeten ligger på 30.000 just nu. Och då är det buffé, snittar/tilltugg, snacks, vickning, alkohol, personal. Fotograf, kläder, ringar. Ja det mesta utom själva bröllopsresan då.

Förstår inte hur ni får ner det så pass, duktiga ni är!

• @nn@1

Joleen
    haha nä tar inte alls illa upp.. ni fattar vad jag menar å jag tvekade själv innan jag skrev det men så äääh täänkte ja.. dom fattar va ja menar *asg* den bjur ja på

• @nn@1

men jag måste ju också tillägga att alla gör ju som man själv vill ha det. det finns ju inte nått rätt eller fel. jag är ju själv en enkel och okomplicerad människa så varför inte ha ett lika enkelt bröllop jag lägger hellre mina pengar på en resa för min och mannen än bjur halva sura släkten på mat och festligheter som dom egentligen inte vill gå på men gör det ändå för att det "är så man gör" ..

• Soludden

Till @nn@1
    Hur får du ner kostnaden så mycket som till 7000, om du ska bjuda ett 50-tal gäster? E väldigt nyfiken. Vill ha ett såpass stort bröllop, men vet inte hur ja ska få ner kostnaderna så mycket...?

Linda

• viola soto

vi hade 100 gäster och allt gick på ca 25000-30000 kr.. det va jätteskönt tt de blev bra pris o superkul fest.

• Wicks

Soludden: vi är utomhus, lånar ett jätte fint ställe ute på en udde typ. finns stuga där mend e tär paltsen vi är ute efter dvs stora gröna ängar med näret till skog.
    maten blir grillbuffe vilket gör att priset blir rätt bra. köper fläskfile och sådnat när det är billigt (int einköpt än dock).
    tårtorna bakar vi själva (10 styckern). får ägg från svärföräldrarna som har höns..
    kläderna var det som kostade, de gick på 3500kr, men var åandrasidan som vi ville ha det.
    vi har alkoholfritt (inte pga av priset utan att vi inte vill ha alkohol).
    vi ska inte ha ringar utan göra egna halsband isället, passar oss mcykewt bättre (våra förlovningsringar använder vi itne för att vi tycker de är ivägen).

Svar på tråden jag är så bäst/snål haha