• @nn@1

jag är så bäst/snål haha

jisses.. ska ju ha ett litet bröllop bara vi och vittnen och så prästen då så klart.. nu har jag fixat en klänning..(ganska maffig sådan med långt släp och broderier på osv kanske lite för mycket för ett minibröllop men men)jag har bokat tid för hår/smink hjälp med klänningen och finkläder+skor till mig och min son (gubben får fixa sitt själv faktiskt) dessutom har jkag fixat bukett .. jag har fixat allt utom ring och gubbens kläder och allt detta till en nätt summa på 4250!!! då är även sommerskan betald för ändringar a klänningen.. SHIT va jag är bra påå det här med att spara in.. =)

nä men seriöst.. nån mer som är lite halv snål som jag? vad kommer erat lilla bröllop kosta?

• Svar på tråden jag är så bäst/snål haha
  • lightfish

Jag är ledsen men jag hoppas att ni som har så billiga bröllop har låg klädkod så att gästerna bara kan ta nåt de har hemma samt att de inte har resväg?

• Nyfiken gul , nu fru

vi hade 35 gäster, kyrkbröllop och hela kalaset kostade 8900 kr!!

Vi gjorde mycket själva, utnyttjade kontakter, fick mycket hjälp och vi fick många poster betalda i o med hjälpen...
    Det var en del som mer än gärna ville vara med o betala en slant för bröllopet..

Så vi fick fotografering + underhållning betald - det hade kostat oss ca 4500 kr om vi betalt det själva..

• Bettina 070428

lightfish:

Nu hade inte vi ett sånt jättebilligt bröllop, (inte jättedyrt heller för den delen) men jag är lite nyfiken på vad du menar med att du hoppas att gästerna inte har så lång resväg?
    Skulle det vara mer värt för gästerna att gå på ett bröllop för flera hundra tusen än ett billigare?
    Skulle det inte vara värt att åka bara för att brudparet inte lägt ner gigantiska summor?
    *blir lite mörkrädd om det är så du menar*
    Jag brukar ju gå på bröllop för att jag vill fira paret och deras stora dag, inte för att se hur mycket de kostat på allting, men det är ju jag det...

• Augustibrud 2008

Bettina 070428,

bra sagt!!

• Nyfiken gul , nu fru

lightfish

Jag var på ett frackbröllop en gång med 150 gäster o många hade långt att åka så en del fick övernattning..

det bröllopet var inte kul... stelt, tråkigt, dyr mat o snålt med mat, många var hungriga efter några timmar o något mer att äta fanns inte..
    Brudparet glittrade o glimmade för åtskilliga tusenlappar - dansade brudvals, kastade brudbuketten och åkte sin limo till hotellet. Kvarvarande gäster hade inget mer att göra då ingen underhållning fanns utom en cd-spelare med en pärm cd-skivor (best of .. mr music osv.. )
    Fri sprit och rätt okej gäster..

men allt annat var inte det bästa...

Jag hade nog hellre sett brudparet i jeans o ätit varmkorv runt hörnet än att lägga ner x tusen som gäst på ett bröllop jag ångrade att jag åkte på...

• lightfish

Det handlar inte om graden på hur fin maten är eller allt runt omkring men som gäst tycker jag att man kan förvänta sig att det finns en tanke bakom allt. Att man ansträngt sig om gästerna t.ex haft lång resväg eller om man har speciell klädkod.

Visst kan man bjuda på korv med bröd men så får man nästan förvarna om det så man vet. Tanken är väl inte att man ska bjudas in för att betala brudparets bröllop?

Alla har väl förväntningar när man går på bröllop?

• madlin

lightfish: om de nu handlar om att de ska vara en tanke bakom allt, vad har de för roll hur mycket man lägger ner på sitt bröllop. 10.000 eller 200.000? Man kan mycket väl ha ett lika välplanerat bröllop oavsett?

Jag förundras hur folk tänker. Pengar är inte allt i allas ögon, hoppas jag - för då blir jag mörkrädd!

• lightfish

Det handlade inte om pengar, men allt går ju givetvis att missförstå så här över det skrivna ordet. Jag sa TANKE, inte PENGAR.

• Wicks

lightfish:men hur menar du med att gästerna inte ska betala för bröllopet?
    en av våra (två snarae) åker från tyskland, övriga ar varierad längd at åka. klädkod är medeltidsklädsel, så nej igetfrån garderoben, men hur gör det at vårt bröllopet är betald av dom? *förvirrad*
    menar du bröllopspresenter? vi har frånsagt oss sådant iofs, men inte pga av kostnaden för brölopet

de gäster som är där ska väl vara där för cermonin och inte den goda maten och presenterna?
    på vilke sätt är hemgjord fläskfile sämre än catring fie?
    varför är det sämre med en egengjord bukett? samma samed musik, när bandet ställer upp gratis, av gläje och vilja istället, varför är det sämre för gäserna?

tanken bakom är för oss en trevlig och underbar dag

• madlin

lightfish: Förstår inte riktigt var du vill komma med detta? :/

Okej, då formulerar jag om mig då.

Bara för man lägger 10.000 istället för 200.000 på bröllopet, har man olika tankar då? Bröllop är väl ändå bröllop?

Svar på tråden jag är så bäst/snål haha