Möhippa!
Hej!
Om man ska gå på en möhippa, men endast närvara på kvällen, tycker ni att man ska betala för hela dagens aktiviteter då?
Jättetacksam för svar....
Hej!
Om man ska gå på en möhippa, men endast närvara på kvällen, tycker ni att man ska betala för hela dagens aktiviteter då?
Jättetacksam för svar....
hm... nja är nog mitt svar där.
Naturligtvis är det ingenting någon ska förvänta sig. Kan man inte vara med ska man ju inte behöva vara med och betala. Däremot kan det ju vara en fin gest.... Det beror nog på hur mycket pengar det rör sig om och hur pass nära man står bruden och lite vad man anser om aktiviteterna...
Jag skulle absolut betala, det handlar ju om att bruden ska få en rolig och bra dag. Inte vad jag får ut av dagen, så tänker i alla fall jag. Jag är nog lite endra så är man med eller inte ;)
Summan är strax över 600 kronor och vi står inte så nära varann....
Känns bara lite dumsnålt att inte betala dagen, samtidigt som jag inte vill betala, då jag inte kommer att vara med...
Jobbigt, får väl fundera över natten på hur jag ska göra.
Men i de 600 kronorna ingår väl även att DU ska delta på aktiviteterna? Det tycker inte jag du ska behöva betala för om du inte är med. Jag deltog på en möhippa där jag bara var med i två timmar på förmiddagen - betalade för de aktiviteterna samt del i brudens aktiviteter hela dagen.....
Precis.... så tänker jag med.
Du kan väl kontakta den som håller i möhippan och fråga vad som ingår i de 600 kronorna...?
Om hon säger att det är aktiviteter för fler än bruden kan du väl säga nåt som t.ex. "Jag kommer ju inte att vara med under dagens aktiviteter men vill gärna vara med och betala för brudens del, vad blir det för mig då?