Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

varför är billigt = skräp = ingen idé?

Något jag funderar över är om det anses fult o "billigt" att köpa billigare saker till sitt bröllop?

En kompis till mig är lite av den åsikten att om inget är äkta så får det vara...

O ser också en del här på forumet som är lite så att en klänning för 800 kr i en utländsk affär inte duger att gifta sig i - även om det faktiskt är en äkta brudklänning - hellre dog dom än att ta på sig nåt sånt "billigt"...

Kvalite är väl en sak - men det är ju inte det som det är frågan om här...

Att köpa ett diadem i vit plast på Glitter för 19:90 är rena självmordet att erkänna - istället ska man ha ett diadem för minst 2.000 kr med swarovskikristaller och doubleguld...

Ja ni förstår vart jag vill komma...

varför är billigt = skräp = ingen idé?

varför kan man inte vara lika fin i brudklänning för en tusenlapp o ha sidenrosor i håret från Tradera och äta på papptallrikar från Öb.... ??

Man blir lika gift ändå...

Okej man behöver inte gå till överdrift åt varken ena eller andra hållet men varför är det så svårt att vara smart?? Kan du spara 3.000 kr på nån pryl är väl det bara bra?

är det nåt jag missat eller inte förstår angående detta?...

jag fuskade en hel del vid mitt bröllop o det var det ingen som märkte o min plånbok blev bara glad... o gift blev jag!

• Svar på tråden varför är billigt = skräp = ingen idé?
  • Nyfiken gul , nu fru

lightfish ..

ja självklart finns det utgifter man ska kosta på sig - men att hyra porslin behvöer inte heller vara nobelservisen för 20.000 kronor bara för att man inte vill ha papptallrikar...

som sagt - det finns ju en måtta med det åt båda håll...

• Nyfiken gul , nu fru

Sibbis

självklart är det väl kärleken som spelar störst roll men blev oerhört nyfiken då det faktiskt finns folk som tar det här på blodigt allvar att får inte ringen kosta x antal tusen så kan det kvitta.. "billigt skräp" för 4.000 dög inte... *hrm..*

det startas trådar lite då o då om sånt här o jag fattar inte helt enkelt hur det kan vara så viktigt?...

bridezillas??.. är det förklaringen?

• Nyfiken gul , nu fru

Självklart handlar det om vilken typ av bröllop man ska ha o vilken typ av person man är...

men det jag inte förstår varför det måste vara allt eller inget?.. vad hände med ordet lagom?

Antingen kostar ringen 70.000 kr eller så gifter man sig inte alls... det finns liksom inget mellanting..

o jag förstår inte heller attityden som blir bland detta folk att man fnyser åt smarta budgetlösningar...

som jag brukar säga: även Kungen o Drottningen handlar på IKEA....

• Nyfiken gul , nu fru

Wicks ..

ja självklart är det samma för dom - men jag reagerar på attityden helt enkelt..

Attityden att något som råkar vara ett billigare alternativ bara är skräp o inget att ha..

Visst får man göra som man vill - det har jag aldrig sagt något om - men varför måste man vara så neggo till dom som faktiskt väljer billigare??

Tråk-attityden lyser så väl igenom i vissa trådar så jag blir alldeles matt..

Man gör som man vill - men den meningen tycks många glömma bort i den hysteriska planeringen..

Jag märkte det själv till o med när jag planerade mitt bröllop att jag fick kommentarer om att jag köpte en klänning på loppis och att vi valde budgetringar hos guldsmeden osv att varför ska vi då gifta oss om vi inte lägger ner pengar på det.. typ.. O det var i såna trådar här på BT jag fick dom syrliga kommentarerna.. En tjej så uttryckligen att varför skulle vi ha kyrkbröllop för - då kundde vi ju likagärna gifta oss borgerligt i kjol o blus.. (o ja.. hon var en av dom som la ut över hundra tusen på sitt bröllop.. )

vem har sagt att man blir lyckligare av att det kostar mer pengar?...

• Nyfiken gul , nu fru

Anneleigh ..

ja det är det som jag också tycker.. kärleken är det som ska spela störst roll..

alla gör som man vill helt klart men jag reagerar på attityden oavsett hur man vljer sitt bröllop.. dom som betalar dyra pengar fnyser åt billiga ideer o dom som vljer det billigare blir hysteriska vid prat om dyra pengar...

det är det jag inte fattar...

varför kan man inte acceptera varandra??

Svar på tråden varför är billigt = skräp = ingen idé?