Inlägg från: FruÖlandstok |Visa alla inlägg
  • FruÖlandstok

varför är billigt = skräp = ingen idé?

Jag kan hålla med att det är en sådan lite tråkig attityd.. Fast vi har väldigt liten budget (inte enligt mig men andra ;) ) och det har gått bra fram tills nu då vi skulle börja kolla på ringar och märkte att den attityden finns hos även guldsmeder.. Jag var och sneglade på en jättefin titanring (den kostade 3000kr) och när jag sa att det var en vigselring (hon sa när ska ni förlova er å då sa jag att vi skulle gifta oss) då blev det en heeeeelt annan attityd.. Väldigt oförskämd vilket gjorde att jag tappade lusten helt för ringen.. (vi skulle ändå ha två å det är ju faktiskt 6000kr, borde vara lite värt men nej nej)

Så jag gick till en annan guldsmed med världens sötaste lilla tant.. för henne var det inga problem alls att jag kollade på deras billiga titanringar (som kostade bara 1000kr/st) och jag fick världens bästa service..

Fast det är också lite tråkigt att det finns en attityd mot de som väljer att lägga massa pengar på bröllopet också.. dom kan bli lika nerhackade här på BT också ibland tycker jag..

Alla kan väl få göra som dom vill.. hur mkt pengar man lägger ner är väl helt upp till var och en..

Svar på tråden varför är billigt = skräp = ingen idé?