Inlägg från: Andie |Visa alla inlägg
  • Andie

6 oktober 2007 forts. 3

lillamillan
    Sen att jag snart blir arbetslös igen kanske inte är en så stor hit heller. Men idag så ringde de från ett ställe som jag var på interjuv på i sommras. Fick inte jobbet då men nu ville de att jag skulle komma in eftersom de hade ett förslag till mig. Så jag kanske får nytt jobb ganska fort vilket hade varit kanon för min del. Håll tummarna för mig imorgon när jag ska dit.

Så inte nog med att vi ska gifta oss och det i sig är en stor grejj jag kanske får nytt jobb med! Inte för att skryta men med tanke på hur jag kände igår över att vara sönder stressad så är det ganska bra med att vara jag just nu faktiskt...

Simma lugnt nu är det bara 12 dagar kvar!

• Andie

lillamillan
    Just nu sitter jag och tittar på skrivaren medans den skriver ut framsidorna till vårt festprogram. Vi var och kopierade insidorna i förmiddags. Och sen gick min m2b och klippte sig. Det kanske blev lite kort men det kanske hinner växa ut lite innan dagen. (hans hår växer väldigt fort av någon anledning)

vad har ni gjort så här 12 dagar innan dagen B??

• Andie

lillamillan
    Tråkigt att ljusen inte blev som du ville men jag tror nog att det blir fint iaf. Ingen av gästerna kommer nog att lägga märke till att det inte blev som du först tänkt dig.

Jag hoppas,när det gäller våra ljus att de inte doftar allt för mycket då det är doftljus som luktar Milk & honey. Håller tummarna för det. Samtidigt är det lite bra om de doftar för vår lokal är en Bugg&Swing lokal (de håller sina träningar där)och det med för ju att den luktar lite som en gympasal. Men men det får vi se när vi kommer dit.

Idag ska jag på "anställnings interjuv" typ...
    Och sen ska jag åka och jobba och i kväll ska vi träffa vår fotograf. Spännande, hoppas dock att vi förklarar alla bilder vi vill ha så bra som möjligt.

• Andie

lillamillan
    Som sagt jag tror inte att gästerna kommer att lägga märke till det eftersom de inte har sett de andra ljusen du gjorde.
    Det blir nog bra ska du se.

Vi kanske får se hela hans portfolio i kväll för på hans hemsida har han bara några bilder. Han är väldigt duktig på att ta porträtt iaf och det är ju bra.

Nä nu ska jag gå och kanske börja fixa mig iordning för att åka till mitt möte.

Lycka till idag med allt du har att göra! Kram

• Andie

lillamillan
    Så nu har jag kommenterat er ljusbild och jag måste ju säga att de är jättefina! Så jag tror inte du har något att bekymmra dig över alls faktiskt.

• Andie

Tjejer... vet ni vad...
    Nästa vecka gifter vi oss!
    Min m2b sa så igår till mig istället för hur många dagar det var och först då sjönk det in att vi gifter oss faktiskt om 1½ vecka!!!
    Galet men hel kul.

Igår träffade vi fotografen. Han är en trevlig typ som är väldigt duktig. Och han sa att han såg vårt bröllop som en utmaning eftersom både väder och vind kan ställa till det och sen var han tyckte han att det var kul att vi ville fota oss efter vigseln. Så det kan blir väldigt kul faktiskt.Och vi litar ju på honom så vi tror det kommer bli bra. Vi har liknande smak på hur vissa bilder sak se ut så det blir nog kanon bra.

Fotnot: Interjuven gick väldigt bra tycker jag och jag skulle få besked i slutet av veckan el. i början av nästa. Så håll tummarna för mig.

• Andie

vinrödapar
    Ringarna är en lite halv vane sak faktiskt. Visst känns det konstigt när man tar av den men som sagt ni får ju snart tillbaka dem. Jag tar av mig min ring varje dag (jobbar med i kök och där får man inte ha smycken på sig) En liten fråga kommer du att ha på dig din förlovningsring i kyrkan och sen i ringväxlingen få vigselringen på fingret också? Jag tror jag måste fråga vår präst om hur man gör...

6 okt 2007
    Krya på dig!!!! Själv höll jag på att få panik när jag blev förkyld för ett par veckor sedan. Men nu är jag friskare förutom en irriterande hosta som kommer och går... Några förslag på hur man botar hosta??
    Och medans du nu ligger och är sjuk kanske du hinner göra lite saker som behövs fixas.

lillamillan
    Har du hållt din hemlis hemlig så här länge tror jag nog att du kan hålla dig lite till men jag vet att det är svårt...
    Själv har vi planerat i ca 1½ år och så här ca 1 vecka innan så börjar det bli panik... var iofs och provade klänningen igår (dock inte den riktiga utan prov klänningen) Och sen kollade vi håret, mitt hår tar tydligen ca 2 timmar att locka... *phu*
    men festprogrammen är inte färdiga ännu eftersom färgen i skrivaren tog slut. Men det åtgärdas idag. Min m2b och hans pappa ska ut och åka idag, de ska inhandla champangen och det alkoholfria å lite andra grejjer.
    Bra att man får löning idag...

Sen har jag en liten fråga till alla er. Jag ska ha mörkröda rosor,hjärtan på tråd och en brun/roströd blomma i min bukett och sen tänkte jag ha ett siden band runt stjälkarna så att de blir lite bekvämare att hålla i men vilken färg tror ni passar bäst.Har kollat runt men inget "hoppade ut" mot mig...

• Andie

lillamillan
    Visst har vi färgtema. Men vårt tema är lite vidd på. Vi har ju valt höstigt och det finns ju många färger att välja på då
    Men vi använder oss mest av brunt har jag kommit fram till... det blir nog nåt sånt för mig med skulle jag tro.

Blev lite osäker på om man skulle ha förlovningsringen på sig i kyrkan nämligen.

• Andie

lillamillan
    Ha ha det lät roligt "fyller du år"....

Själv fick jag min möhippa igår. Jag visste dock om den! Eller jag hade ju räknat ut dagen och så. Men vad vi gjorde visste jag ju inte.
    Först var vi och pälade oss och fick göra var sitt halsband. Mitt blev rosa och pluttinuttit. De andra passade på att fixa halsband som de tänkte ha till bröllopet. Sen gick vi på en av mina favorit resturanger i stan och åt mat och där hade min m2bs fastrar dykt upp en till kusin till honom och hans farmor och mormor. Det var trevligt och lugnt. Men det hade jag ju sagt att jag ville ha.

Idag är jag uppe i ottan igen eftersom jag ska till arbetsförmedlingen och fixa grejjer nu på morgonen. Jag hade ju en plan att ju tidigare på morgonen jag kunde desto bättre eftersom jag får resten av dagen ledig så att säga.Idag ska vi dock träffa serverigs personalen.

Hur ser era helger ut?

• Andie

lillamillan
    Visst har man mycket nu på sluttampen. Själv har jag som sagt inte varit här på några dagar. Igår satt jag och vek och häftade alla festprogrammen. Skrev ut barlistorna och lite andra grejjer. Sen så har det varit svensexa i lördags för min m2b. Han verkade ha haft roligt. Råkade spionera på dem när vi skulle hämta upp extra svärfar. Jag satt i bilen med svärmor då. Men men... han kan inte ha varit full för jag hörde inte ens när han kom hem utan imorse så låg han bara i sängen intill mig.

Jag tycker faktiskt inte att det är overkligt... jag tycker att det är naturligt faktiskt. Och det känns som att vi äntligen har hunnit komma ikapp med alla de saker som vi skulle göra.

Jag har dock inte hittat någon morgongåva ännu... jag blir tokig. Ska på stan på onsdag och fixa så då ska jag leta en hel del. Fast jag har glömt bort vad det var jag skulle fixa på onsdagen... galet... får fråga min m2b när han kvicknar till.

Hoppas alla har haft en bra helg.

• Andie

Saffranin
    Jag oroar mig också för vädret. Men jag drar ett span på SMHIs sida lite då och då. www.smhi.se

lillamillan
    Du är så söt. fast för att vara ärlig så har faktiskt jag med suttit lite med min nya autograf för att öva. Sen har jag en lite fundering. Jag har inte varit och fixat nåt nytt legg än tänkte att jag skulle göra det på måndagen efter faktiskt. Hur har ni gjort med alla viktiga myndigheter/legg/banker osv har ni varit och fixat sånt???

Vet inte om jag har skrivit det, men i lördags var det svensexa för min m2b. Han hade haft jättetrevligt. Var på stans alla uteställen typ. Så han var på en krogrunda... iaf så kom han hem vid halv fyra på natten men han kan inte ha varit allt för full för jag hörde inte ens att han kom hem utan han bara låg där när jag vaknade på morgonen. Iofs så var jag ganska trött.Igår somnade jag före nio i soffan... Å jag brukar vara vaken typ till 1 på natten. Helgalet...

På lördag smäller det!!! Weeeeeeeeeeeeeeeeeee äntligen dags

• Andie

vinrödapar

Japhs snart står vi där...
    Jag hoppas verkligen att min klänning kommer att bli bra... jag är lite orolig... vet inte det var en sak som jag reagerade på på överdelen som jag verkligen hoppas att den inte kommer se ut så. Men klänningen jag provade var ju bara en provklänning så den var ju inte superduper sydd som den skulle...

Förutom det är jag nog ganska lugn.

Hur ser er vecka ut?
    Vi har tvätt och städ dagar framför oss just nu i början...

• Andie

lillamillan
    Soft med VK.
    Vi funderar faktiskt på att sätta en annons i VF med bröllopsfoto och sånt bara för att min farmor ska kunna klippa ut trots att vi bor i Uppsala. Vi ska tydligen sätta in annons i UNT också... galet det visste jag inte,det var min m2b som sa det men vad ska man göra farmödrar och mormödrar de vill ju så gärna visa sina vänninor att deras barnbarn har gift sig och de har tidningen att bevisa det med

Man byter ju efternamn när prästen skrivit på papperna om hindersprövning och skickat in dem till skatteverket men jo man heter ju det nya efternamnet när man gått ut genom kyrkportarna.

Det är så spännande på lördag smäller det verkligen jag kan knappt tro det!

• Andie

lillamillan
    Jag är likadan.... som i ett stort vakum men det beror nog mer på att det inte finns så mycket mer att göra....
    Men jag är i dekorations helvetet just nu... mina planer på hur allt skulle dekoreras i lokalen har blivit lite snevridet så jag har ingen aning om hur jag ska göra....

Ser att ni har pratat om att gå på toaletten i bröllops mundering. Jag vet inte om jag kommer att ha lika svårt som er. Min klänning är inte så "fluffig". Men jag tar nog med mig en kompis när jag ska in på damernas om så skulle vara fallet.

*Panik* just det min m2b håller på att bli riktigt sjuk oxå.. inte så kul måste jag säga! Vi tror att han blev förkyld i lördags när han var på svensexa och var ute och sprang på stan när de gick sin bar runda... Några snabba tips på hur man blir frisk?

Snart är det dags!

Idag ska vi åka och köpa maten till bröllopet med svärmor. Och dekorationer... Och imorgon ska vi träffa prästen igen och sen så kommer mina systrar med familjer. (den ena bor i söder och den andra i norr a.k.a. lång resväg)

• Andie

lillamillan
    Vi verkar ha piggat på oss av oss själva. Vi kör med Vicksrub som kommer från apoteket.

Idag har vi massor att fixa.
    Först ska vi fixa sista skivan till musiken.
    Sen ska vi diska och städa lite.
    Efter det så hoppas vi att de första gästerna kommer. (min ena syrra med familj)
    Sen ska vi till prästen.
    Och sen hoppas vi att min andra syrra och hennes familj kommer.
    Sen får jag typ slänga i mig lite käk.
    Och sen springa till en kompis för sista provningen av klänningen.

Det kommer dock att dyka upp nåt skulle jag tro. Galet.
    Jag vill också att det ska vara fredag.

Men lovar vi varandra tjejer att efter helgen och när vi ha tid skriva om våra bröllopsdagar här??

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3