Maj 2008
Vi ska gifta oss i maj 2008 :)
Vi ska gifta oss i maj 2008 :)
Bella77
håller med, det är kul o göra budget..
Sen kom min mamma med en idén och resten av familjen verkar tycka det var en bra idé de med, så det lutar åt det. Vi brudparet betalar en tredjedel, mina föräldrar en tredjedel och min sambos föräldrar en tredjedel..
Bella77
Självklart får du fråga..
vi har räknat med:
lokal
mat
dryck
tårta
bröllopsklänning 6 tillbehör
kostym & tillbehör
dukning & dekoration
hotell för bröllopsnatten
inbjudningskort/tackkort
ringar
brudbukett
Bröllopsresan ska vi önska oss i bröllopspresent, så den räknar vi inte heller med..
hur gör ni med bröllopsresan?
eller menar du priser med btw?
..hahaha, givetvis ska det inte stå 6 tillbehör utan & tillbehör bredvid brudklänningen :D
Bella77
Varken jag eller min sambo är med i kyrkan, så det blir inget kyrkligt bröllop. Vi gifter oss borgerligt för den juridiska delen, men det är något som bara jag o jens gör tillsammans.
Sen ska vi ha en ceremoni som vi ska be en av jens bästa vänner att hålla, han är pastor (fast han håller den inte i egenskap av pastor då, utan i egenskap av vän.) ..men vi ska fråga honom imorgon, och hoppas verkligen att han vill. Han höll i våran sons namngivnings ceremoni som var en succé.
Sen ska vi ha ett förmiddagsbröllop och varken jag eller jens gillar guld, så vi har beställt ringar i stål med diamanter. Vi dricker inte alkohol varken jag eller jens så det blir ingen alkohol på middagen/lunchen, har flera vänner som är fotografer som ska fota.. och det tillsammans med de andra delarna bidrar till att vårat bröllop inte kostar i närheten av vad erat kostar.
Lokal ? (ska hyra en av mina bästa vänners vackra stora atelje/galleri på mariatorget så jag vet inte priset än)
Mat (hittat en mkt billig catering)7000
Dryck 800
Tårta Min duktiga svägerska ska baka den
Dekoration/Dukning 1600
Klänning 2300
Skor/Therese 0 (har redan)
Övriga detaljer 500
Kostym 3000
Skor/Jens 800
Övriga detaljer 300
Brudbukett (köper blommor på hötorget) 225
Ringar 3200
Inbjudningskort 300
Hotell för bröllopsnatten 2700
Tackkort 300
..så det blir ca 23000 utan lokal inräknat.. men det blir väl alltid lite till men några stora summor mer blir det inte.
Redan köpt klänningen med..
www.cordeiroconsulting.com/catwalk/
klänning nr 5 är min (men jag ska inte ha det blåa bandet utan ev. ett brunt som matchar min sambos slips) Trycker man på bilden får man se mer bilder av den.
Vilka klänningar väljer du mellan?
bella77
Vi har inte bestämmt oss än, men vi funderar på kroatien, montenegro eller ev. någonstanns i asien.
Har du länkar till klänningarna du funderar på?
Min är ju svart, inte så traditionell, men vi har inte det mest traditionella bröllopet direkt.. vad tyckte du om modellen på den?
bella77
nixa klänningen liknar min i modellen så jag antar att jag inte behöver säga att jag tycker den är superfin :)
FÖrutom den så gillade jag kik27 :)
Bella77
Det är fantastiskt o vara mamma, det börjar på max och blir bara bättre o bättre!
jhs
vi blir ca 60 st..
ni andra?